MEH!

Macbook AIR menade jag ju, går inte att gå in och ändra i appen. Haha macbook ari, låter som nån finsk variant ;)


When you wish

Mycket som händer och sker. Igår gjorde jag det som jag hatar allra mest i hela världen, gastroskopi, UÄCK. Känns som nån rotat omkring i en och man legat och spytt i flera timmar. Men nu är det gjort!

I förrgår sa jag upp min lägenhet, blev så less på Graflunds. Dessutom hade hyran höjts massa så nu får jag hitta en annan lösning, lite impulsiv men det måste man vara ibland. Får se vart man hamnar.

Nu sitter jag och väntar på att K ska sluta jobbet. Idag ska jag köpa en efterlängtad MacBook Ari, ÅHH!!!

Det finns mycket att tänka på men inget att oroa sig för! :)


Alldeles vanlig vardag

Idag har vi spenderat hela dagen med att ha krisövning i skolan. Superspännande och skoj! Sen handling på maxi och jag har apoteksshoppat vårens allergimedicin, suck! Även ett paket Aspirin då jag aka prova på den omtalade Aspirinmasken som tydligen ska göra underverk för huden. Nån som provat?

Nu har jag städat lägenheten lite, my love står i duschen efter löprunda och nu blir det mys framför tvn resten av kvällen med big brother för mig och hockey för K :)


Ledig vecka

Överallt och ingenstans just nu. Mycket i skolan och andra saker att ta tag i samtidigt som mina dagar känns ganska lediga och slappa.

Vår lediga vecka var den bästa på länge. Jag startade helgen med att jobba på Make up Store (tyvärr på K's födelsedag men det togs igen sen) och åkte tåg till Gävle på söndagen.
Där blev jag idrottsfru och fick åka direkt och heja på match och sen åkte vi hem och gosade och K fick presenter av mig som han blev glad för :)


På måndagen åkte vi först typ tre timmar upp till Sundsvall och hälsade på syster Johanna med gullisarna Elis och Malte. Glömde jag säga att jag älskar bebisgos?



Där var vi på fika och sen var vi alla tvugna att spela lite tv-spel med Elis och jag och Johanna barnvagnspromenerade lite i området, som var jättefint faktiskt.

Därifrån åkte vi vidare till K's föräldrars mysiga hus där vi fick fin middag och sen blev det mest mys, prat och sängen för vi var supertrötta.

På tisdagen vaknade jag upp som 25-åring och fick fiin frukost av K och hans mamma med Sverigeflagga och paket och allt möjligt fint. Så fint att äta frukost och vakna till världens finaste utsikt över alla berg och sjön precis på tomten.

Det var en superfin dag med strålande sol och några minus, perfekt skidväder med andra ord. Blev backen hela dagen med korvgrillning och jag åkte dubbel-svart backe - DET NI! Fatta då vilka framsteg jag gjort, titulerar mig nu mer eller mindre expert.


Åkte hem i skaplig tid och bastade och vilade lite (jag skulle kunna somna kl åtta om kvällarna när man är i Norrlandsluften och skidar (haha) och sen fick jag jätteFIN middag med champagne, älgfärsbiffar med klyftpotatis och pepparsås, vin, tårta med ljus och kände mig glad i hjärtat :) Tack gulliga ni!


Det blev en skiddag till (eller egentligen två för på torsdagen åkte vi längdskidor på sjön innan vi åkte med Tindra-vovven) och sen åkte vi hemåt Gävle igen. Där blev det lite snabbshopping, promenader och vila för på fredagen åkte bilen vidare mot Stockholm.

Checkade in på vårt finfina hotell och upgradeade rummet lite tills vi kände oss nöjda ;) Fick en superfin liten svit med utsikt över Globen.

Blev lite uppstyrning innan vi promenerade bort till en fin restaurang där det blev middag och vin och sen gick vi till det coolaste stället jag någonsin varit på - Sky Bar! Det var en galen utsikt över heela Stockholm med fönster från golv till tak där vi satt och drack lite drinkar. Jag har en förkärlek till utsikter och kan sitta och kika i fönster i timmar men detta var ju helt sjukt och även fast vi satt en bit ifrån fönstret så fick jag ändå lite svindel och ett såntdär lite konstigt pirr-obehag i magen eftersom fönstren verkligen var ända ner till fötterna, hjälp!! Loved it!




På lördagen blev det lite sovmorgon, HOTELLFRUKOST och sen en sväng på stan. Kom tillbaka till hotellet på eftermiddagen och entrade deras fina Spa där vi badade bastu, utomhuspool och käkade frukt i morgonrockarna. K gick till gymmet och jag fick världens bästa behandling, 75 minuter av alla möjliga massager, inpackningar, peelings och ansiktsmasker. Rekommenderas!
Efter det var man alldeles len och skönt trött. Blev snabbmiddag och sen bil till Tunan (känns som ibland inte gör annat än att åka bil Sverige runt men vad gör väl det, vi har ju kul där också).

Tur att jag hade städat fint innan jag åkte, vi var helslut när vi kom hem och jag somnade innan tio. Dagen efter var det uppstigning för att fixa inför släktkalas där mina godingar kom på besök och jag fick krama och bära omkring på mitt underbara lilla gudbarn Ludwig. Saknade gullisen Love som var sjuk men vi ses snart ändå.

Blev prinsesstårta, kakor, bullar, you name it. Sockerkick och fint umgänge med så FINA presenter. Fick två Matteus-fat och skålar. Av mamma & pappa fick jag min önskan en KITCHENAID! Jihoooo! Tack älskade! ♥


Allt gick i snabbspeed hela veckan men den var som sagt underbar och jag kunde inte önskat nåt mer av den!

RSS 2.0