Happy

Nu åker vi på mys hos släkten, GLAD PÅSK! =)

Vårtecken

Mysigaste vårdagen igår hemma hos mamma&pappa. Var ute och målade mitt loppisfynd till bord i shorts och sporttop, så varmt var det! =)

Vill ju så gärna

Det är såå mycket saker jag vill ha just nu. För mycket, säger le plånbok. Mina allra högsta ha-begär är doften Marry Me från Lanvin, kan inte med ord beskriva hur kär jag är i den! Jag har gått och smygluktat på den kanske 10 ggr de senaste månaderna utan att slå till men snart kan jag inte hålla mig längre. Måste vara världens godaste vårdoft, pax pax för den, ni andra får lukta något annat ;) Den är precis lagom blommig, söt och pudrig!

 

Är också supersugen på en Lexingtonkudde eller två till soffan. Har ju världens mysigaste Lexingtonbutik här i gamla stan, får se om det blir ett köp om ett tag.

 

 

 


Sovagott

Åh, var såå trött efter veckans jobb. Fick sluta tidigt, klockan ett var det inte många kvar på kontorert så då tog jag också mitt pick&pack och körde hem. Blev bjuden på påskfrulle på jobbet också med massa ägg, mackor, påskmust, sill godis and so on.
Har sån pollenchock idag, surt! Nyser och näsan kliar tills den blöder, imorse kunde jag knappt öppna ögonen och det kittlas hela halsen ner i bröstet, ingen medicin vill hjälpa heller, härda härda ut =)

Somnade i soffan och drömde skumt, vaknade efter fyra (!!) timmar halv nio haha. Då fick jag mat och godispåse, tack tack! =) A säger att jag inte kommer kunna sova inatt men jag känner att det kommer gå såå bra sååå, gäsp gäsp!

Imorgon ska jag hem till mama&papa och måla mina fina loppisfynd till nya lägenheten. Kommer bli superfint tror jag =)


dont pancake

Lagar supertunna pannkakor med krispiga kanter, just the way i like! Till det blev det glass och chokladsås, måste fira att jag har en veckas ledigt nu, fantastiskt! =) Malin har lärt mig att skita i recept för pannkakor utan bara ta så mycket man vill av allt och hemlisen är lite extra mjölk och salt ;)


Bra blir dåligt

Haft en ganska bra men stressig dag. Tidigt jobb med möten med för lite sömn gör att jag känner mig superinstabil och ledsen. Alla småsaker som egentligen är helt oviktiga går just nu emot mig och det känns lite större än vad det egentligen är, det är bara materiellt. Måste bara försöka samla lite power för att köra vidare på ett glatt vis =)

Tog en promenad nu i vårkvällen, det var skönt och välbehövligt. Nu ligger min trötta kropp och ska sova och ladda inför en sisda arbetsdag innan lååångledigt väntar, kunde inte kännas skönare! =)


Dåligt blir bra

Först var jag så depp och sur och alla besked var bara blä. Sen kom jag hem och fick prata med någon bra i telefonen och sen tog jag med mina älsklingsvovvar ut i springspåret. Dom skötte sig sååå bra! Solen sken på oss, vi såg flera rådjur på nära håll som stod och käkade gräs och så sprang vi och det gick så LÄTT. Fick tillbaka all energi! Åkte och solade en sväng och sen hem och gjorde massa rump-övningar haha, får köra hårt nu innan beachen!

Nu kan benen knappt bära mig och jag ligger och myser i morgonrocken och mår BRA! Allt materiellt löser sig =) Imoron ska jag på möte jättetidigt i Arboga så jag måste nog somna tio ikväll.


I'll never leave her side
'Cause today can be dangerous

run

Ut i spåret i solskenet =) Orkade egentligen inte och tänkte banga ur men neej nu kör vi =)

loose your mind

Det är denhär man måste lyssna på när man är ute och springer, då klarar man några extra kliv!! =)


these feelings wont go away

Nu ska jag använda min hm-shopping =) utväxt försvinn!


if you're happy and you know it clap your hands

Just idag skiner solen och jag och Anna ska på äventyr på staaan =)


Och benen dom bär inte längre

Tittut. Idag har jag träningsvärk deluxe i rump och ben. Yeey det är bra! Jag som aldrig åt frukost har nu blivit frukostmästare och ätit fil med färska jordgubbar, macka som jag själv bakat, nån superjuice med vitaminer (haha nee inte multivitamindrycken för fyra kronor haha) och ägg. Jag är redo för jobb! =)

Fastnat för


Min sköna dag

Hade en sån skön start på dagen. Fick en riktig sovmorgon som gjorde underverk! Gick upp i lugn och ro och åt frukost och sen drog jag på mig löpkläderna och åkte till vilsta. Där var jag helt ensam i spåret med solen i ansiktet, vinden i håret och bästa musiken i öronen. Körde super-uppförsbackar för rumpträning deluxe, sprang ner och upp för samma om och om igen.


Efteråt var jag helt slut (råkade hamna på ett längre spår än vanligt) och åkte i lugn och ro för mig själv till Ica ekängen och handlade massa gott, färska jordgubbar, frukt, grönsaker, keso, avocado, färska champinjoner och lagade sen lunch med det och kyckling och hann även sola lite.


Sen hämtade jag upp världens bästa mamma och vi åkte på en hemlig loppis som jag aldrig kommer avslöja för någon för det var den sjukaste bästa jag någonsin varit på. Flera våningar, ingen annan där, sjukt mycket fina saker. Blev shoppishopp till nya lägenheten och jag kunde inte varit mer nöjd. Sen åkte vi hem, pappa bytte mina däck på bilen och vi myste med pizza i soffan framför tvn. Nu ligger jag och hundarna och kurar i sängen och jag dricker min favorit, c-vitaminbrus haha. Sovdags nu för imorgon är det sminkjobb =)

 


 

 

haha ser ut som jag har ett stort och ett litet ben, konstig skuggan kan bli ibland =)


Ätit årets första..

Men min bästa fanns inte kvar :(

love you i do



Till gymmet

Nu ska jag på gymmet och säga upp mitt medlemsskap med deras sämst-i-världen system där man får vänta 3 veckor på att 2 "få tid" för att säga upp kortet, allt för att det ska bli så jobbigt som möjligt att sluta, haha. Då får man sitta i samtal och berätta varför man vill sluta och svara på frågor, onödigt och tidskrävande, skärpning!
Nu blir det frisikis eller gympozz istället!

Sen ska jag till mitt ♥ Malin på fika, puss!

Trött tjej just nu!

USCH sa jag!

Perverst att folk gillar chips med bearnaisesmak. Där går väl ändå tjockigränsen? Ujääki kräki!

Because of you

Unnat mig att göra precis ingenting när jag kom hem från jobbet. Lever verkligen livet lite slowmo i veckorna, jobba - äta - sova och jag hatart för tillfället. Längtar bort till annat roligt som lediga sommarkvällar, resor till varmare ställen, strandhäng, isglass, långpromenader, fixa-hemma-dagar, sovmorgnar och allmänt vårmys. Men nu får det vara fokus på detta så får man unna sig roligheter i helgen istället (då jag jobbar på mitt andra jobb haha)

Ska belöna mig själv deluxe i sommar när detta är klart!


Back to basics

Hemma igen. Har haft det allra bäst och ville inte åka hem egentligen =)

Kom hem vid åtta, har handlat, lagat mat, tvättat, hängt tvätt och ätit, pjuh! Nu är det läggdags för imorgon är det gå upp kl 6 som gäller igen och back to work. Veckorna går fort iaf!


såhär mår jag varje morgon kl 06.00

Dreamin

Vill ha semester.
Puss

Le love

Min raring är hemma igen ♥ Glad att se dig igen Malin mitt hjärta! =)


Trött

Sen klockan åtta har jag haft seriösa bekymmer med att hålla mig vaken över huvud taget. Har denhär skööna somnarsnartisoffankänslan och snart ger jag efter! Ska hämta A från jobbet vid elva men jag hinner ju powernapa lite innan ;)

Var hos mamma&pappa och fick saker gjorda, bland annat en fulltankad bil av papps så nu rullar vi fint imorgon till nya praktikplatsen. Nybakta bullar och en massa inredningstidningsmys blev det också.

När jag kommit hem lagade jag laxfilé i ugn, kokt potatis, spenat och tzatziki, det var kanon! Nu har jag nyttig och god matlåda tills imorogn också.


Jag och min snygging på is-safari! Vill leka snart! =)

The secret

Tänkte kolla på filmen The Secret nu.. värt eller inte? =)

Kommer du ihåg?

Idag mår jag bättre. Vaknade kl sju med huvudet fullt av idéer och inspiration för det mesta, både mat, träning, skolan och heminredning. Efter days of tråk är jag iaf pigg i huvudet, får se vad kroppen sätter för begränsningar men nu tänkte jag iaf starta dagen med en promenad till affären och köpa lite grapefrukt och naturell yoghurt och få lite luft. Känner mig glad! =)

Har redan gjort en to-do list i min nya FINA iphone som bland annat innehåller biltvätt, hem till torshälla och smida lite planer med mamma och matshopping. Jag vet att det kommer bli en bra dag för det ska jag se till! Man väljer själv! =)

Puss på er fina


Bildbevis

Lite bildbevis på hur jag mått, kanske syns att man är lite sliten? ;) Känner mig numer som en utsvulten arbetslägerfånge, tredje dagen idag utan mat med blåbärssoppa och vatten som kost, våga vägra vassen i sommar ;) Tycker jag börjar se lite benig ut men det är nog i mitt huvud, dock är jag blek och eländig så helst imorgon bör jag väl börja med nån slags uppfräschning inför första dagen på praktiken på måndag! Hoppas mr. mage vill samarbeta innan dess!

Sjukfrånvaro

Lite frånvaro, har mått dåligt deluxe. Någon slags magsjuka har invarderat, kan säga att jag INTE varit helt nöjd. Min värsta fobi i livet är allt som har med kräkas att göra. Men jag måste säga att det faktiskt gick bra, jag tog det med ro och är numera lite stolt över mig själv faktiskt haha :) Trots att jag inte ens var hemma! Allt löser sig, allt blir bra, allt händer av en anledning!

RSS 2.0