God morgon Valborg!

Mysig ledig morgon efter att jag jobbat dag/kväll fre lör sön. Känns mys att få vara lediga ihop nu i två dagar :)

Idag är det ju Valborg! Vi ska åka ut och fira med grill och annat kul på en ö här med några vänner.

Så nu ska jag hoppa upp och få frukost sen måste jag ringa några samtal och sen blir vi upphämtade och ska handla massa mat och dryck :)

Ha en härlig dag/kväll!


Wanties from Ellos

50 % rabatt på valfri vara hos Ellos just nu. Finns en massa fint till nya lgh som jag vill ha!
Lampan och pallen är mina favs! ♥

way of life

Jag är så himla träningssugen, som jag aldrig varit förut. Jag känner inte att "jag måste börja träna" utan bara att "jag VILL börja träna". Imorgon ska jag köpa ett roligt kort här som är både för gym och massa roliga pass.

Idag vaknade jag upp med grym träningsvärk i axlar, armar, rygg och mage. Igår följde jag med K till hans gym och fick lite coaching, det var jätteroligt! :)

Efter det blev det lite shopping. Byxor och sporttop från HM (tycker dom har en massa bra saker för träning faktiskt superbilligt) och ett par tokigt sköna skor, Reebook zig. Skorna ska jag dock ha på jobbet. Dom ska tydligen "tillföra energi tillbaka i benen" hihi får väl se om det funkar! Sköna var dom iaf och det kändes som att man studsade fram i dom.

Idag jobbar jag 15-21, ska bli jätteroligt!



Godmorgonlook

Hej!

Suck vad trött man blir när vädret är regnigt och grått. Vaknade även upp superallergisk med 100 nys och kli i ögonen, uä!

Men vad gör väl det :) Vaknade åtta när K gick till jobbet men låg kvar och spelade rumble som jag är helt beroende av. Nu har jag druckit en mättande smoothie med hallon, blåbär, proteinpulver, havregryn, lite yoghurt, vatten, banan och havremjölk. Tips tips :)


Grynöga :/

 

Nu ska jag snart trotsa vädret och promenera lite, gå på ett möte. I eftermiddag blir det lite småshopping och kanske bio ♥


Hur fin?

(oj vad snyggt sminkad också, har du egen mua eller?) ;)

Sommar



Fem km

Innefixet byttes mot lite utomhustid med darling Anna. Fem kilometer i Vilstaspåret och vovvarna var duktiga och gick utan koppel hela tiden, gosisar. Det kändes som att vi gick i två minuter för vi babblade verkligen på nonstop.

Direkt jag kom innanför dörren fick täcket och kudden komma fram och sen blev det min dagliga last - smoothie. Dricker minst en om dagen, favoriten just nu är frysta hallon, mango, banan och kiwi. I med lite iskallt vatten, havremjölk och lite linfrön = YUMS!


Right now, haha fin bild va? Äntligen har jag Photo booth igen ;)

Innefix

Godmorgon måndag.
Idag blir nog mest en sitta-innedag och fixa en massa to-dos som jag har. Först ska jag och mina lurviga gå en promenad ute i det gråa och sen måste jag åka iväg och posta min stora iMac till en tjej som ska köpa den. Bye, gonna miss you! Men jag använder ju i princip bara min air så det är onödigt att en så fin dator bara står.


Sen blir det till att ringa en massa samtal och skriva på ett arbete.

Senare i helgen blir det nog en tripp till Stockholm och sen åker jag nog till Gävle, saknar K! ♥ Vi ska åka och kika på golv och tapeter till nya lägenheten :) Jeej!




Världens godaste frukost livar upp! Turkisk yoghurt med jordgubbar, melon, pumpakärnor och solrosfrön. Får mig iaf att drömma mig bort lite till sommaren :)

Big love / K

Real estate


Har haft grymma mäklardagar i Stockholm. Tack vännen! =)
För en stund sen kom jag hem från Sophie där vi käkade godmat och jag hjälpte henne att fota lite. Nu sitter jag i myskläder och ska värma lite mat och skriva klart lite jobb på datorn. Hoppas ni mår bra!

Taste of lördag

Finskjortan på. Nu blir det kalas i Stockholm!
Lördagspuss

Ladies


Vilka pumor va?

APPT

Kolla in min duktiga, ambitiösa, fina, snygga, viljestarka, godhjärtade, roliga kusin. Glömde jag säga vältränad? Det är väl en underdrift. Varsågoda att spana in träningsbloggen och låt er peppas lika mycket som jag gör. Om jag bodde i Stockholm skulle jag försöka tvinga henne att vara lite PT åt mig för tyvärr fick jag inte samma självdiciplinsträningsgener naturligt tyvärr utan bara en spinkig kroppshydda som inte orkar bära upp mjölkpaket för trappen. Kanske borde flytta till Stockholm ändå?

HÄR är hennes blogg.



Love, live, give

Inspo-mappen växer och växer. Jag vill ha ett HEM snart och ingen studentlya. Jag vill vara sambo, husfru och hemmafixare i ett HEM där man känner sig HEMMA och där man kan gå omkring och smida planer för framtida fixeri, sy kuddar, byta till julgardiner när december kommer smygandes och lätta vita tunna på sommaren. Jag vill sätta upp tavlor på dom jag tycker om, sitta på en balkong och grilla och dricka rosé på sommarkvällar, vakna i nytvättade vita krispiga satinsängkläder och ha hotellkänsla, jag vill ha städdag där man skurar alla fina golv (som inte är beige plastmatta) så att det luktar såpa och blommor, jag vill ha balkongdörren öppen så att mina vovvar kan ligga ute och sola när dom vill och kika ner på vad som händer på gården, jag vill ha ett förråd av paketpapper och fina snören så att när någon fyller år är det bara att välja och vraka. Jag vill ha fina ugsnformar och uppläggningsfat som jag kan laga äppelpaj med vaniljsås i och överaska min kille som kommer hem från jobbet med. Jag vill bjuda hem folk och bjuda på pasta med skaldjur, jag vill åka till växthus och blomsteraffärer med min mamma och köpa gröna växter och färska snittblommor som jag vill alltid ska finnas i mitt vardagsrum, jag vill ha fina tvålar och krämer framme i ett helkaklat badrum, jag vill vakna upp av att solen skiner in i ögonen och kaffedoft från köket, jag vill mysa i soffan med lexingtonkuddar och fårskinnsfiltar, jag vill ha ha ett HEM dit folk kan komma och sova över och känna sig som hemma, jag vill bo bland vita väggar, nötta fina trägolv, en massa gröna växter, svarta accentfärger och naturmaterial såsom sten och trä.
Det bästa är att om man vet vad man vill så kommer man att få det så. Det är så det funkar, visste ni det? :) Vill man så kan man.

För övrigt så hinner jag inte riktigt med. Jag har 100 obesvarade frågor i tankarna som håller mej sömnlös om nätterna och tankspridd på dagarna. Inenting negativt egentligen men det värsta är ju att inte veta. Vart man ska, vad man ska göra, hur, när var osv. Men jag har lärt mig världens bästa ordspråk som numera är mitt motto!

Det är mycket att tänka på men inget att oroa sig för.



















Jag börjar nog bli gammal ;)

Love, live give!

Påsk i Norrland

Godmorgon godisar!

Påsken har varit lovely, Norrland ska det vara, så himla fint!

Har varit påskägg, middagar, skidor, sol på altanen, massa barn och släkt, flyga drake och allt möjligt ;)

Nu ska jag hoppa upp ur sängen och få gröt, hihi.

Tänk att bo såhär och få vakna till den à utsikt varje dag! Lite avundsjuk :)


Sporttjej


Le weekend

Pjuh, dagen går i slowmo pga gårdagens spritfest HAHA! Nej men vi hade det jätteskoj hemma hos några vänner och sen ute på AllStar. Glömde jag säga att alla är så jäkla trevliga här? Ska ta hit er tunisar nån gång så får ni se!

Vi vaknade upp tidigt, halv tio och har hunnit avverka en tur på stan som inte bjöd på alltför mycket shoppinglycka, en o annan trosa och världens (!) godaste sallad med kräftstjärtar, avocado, en avocadoröra och vitlökssås (och lite till såklart). Mathandling inför kvällen då jag ska vara huslig och laga K's favvorätt moussaka. För tillfället ligger jag i K's knä i pyjamas och duntäcke med en påse godis. Vi hejar på Brynäs, jag har blivit helt inne i hockeyvärlden ;)


RSS 2.0