GOD morgon

Morgonens goda! Frukt ska det vara! =)


Smoothie:
Mixa
- Jordgubbar
- Passionsfrukt
- Apelsin
- Äpple
- Kiwi
- Apelsinjuice
- Massa isbitar

Sen blev det fil med min nya bovetecrunch med fikon. Det har öppnat en jättemysig ny affär i gamla stan med ekologiska varor, denna crunch var från Renee Voltaire och är hur god som helst! Kryddad med kardemumma så den smakar lite bulle =)

today i walked without you

Petat i mig lite middag iaf!


Lurigt mående

 

Idag mår jag inte förträffligt. Sov tre timmar inatt, trodde jag skulle bli sjuk när jag vaknade av mig själv och låg och frös och hade ont i magen och mådde allmänt lurigt. Gick ändå upp och jobbade fast jag kände mig lite tveksam, var dock bättre under dagen när man kör högtempo och tänker på annat.


Är ju lönehelg så det var ganska stressig business idag. Cyklade hem från jobbet i världens motvind och placerade mig direkt framför word och vårt oändliga skolarbete. Skriver om riskanalys, lås, larm, brand, utrymning, förvaringsskåp och gud vet allt, haha. Är sönderstress men på måndag kan jag iaf slappna av, då blir det inga mer skoluppgifter på nio veckor. Dock heltidsjobb men det är ju en annan historia =)


Har iaf unnat mig att krypa upp i pyjamas och fleecetröja, tvättat bort allt blått och grönt jobbsmink och ska väl göra lite kyckling till lördagslyxmiddag. Ensamkväll som vanligt haha men det gör inget. Hade helst spenderat kvällen med Anna men tyvärr finns nog inte tid =(


Good job!

Nu har jag verkligen PRESTERAT skolmässigt i många timmar. Skönt att få saker gjorda och bra för självförtroendet när det går bra! På måndag gäller det, sista skolgrejen innan nio veckor av praktik väntar, sjukt lärorikt och nåt jag ser fram emot =) Måste sikta framåt framåt framåt!



Supervitaminkick

Ny cykel som jag glider omkring på i vårvädret! Hur skönt!? Har även köpt nya högtalare så jag kan lyssna på musik sen :)

Har varit ute och sprungit/powerwalkat och solat. När jag kom tillbaks hem tog jag nya cykeln till affären och köpte så mycket frukt att jag knappt kunde bära kortgen. Nu mixar jag smoothies nonstop med färsk frukt!

I den första är det äpple, apelsin, kiwi och lite blåbär, supergott!


Mina inköp! =)

Morning has broken


Inte direkt svårt att kliva upp när man får såhär mycket sol på morgonen och saknar gardiner. Men hur härligt är det inte!? Man vaknar kl 5 och känner sig redo att gå upp, som ett vitaminpiller, heja solen!!
Idag har jag mycket att göra, ska äta klart min fil och banan och springa iväg till skolan nu. Igår köpte jag ett sueprfint skydds-skal till min nya tele-vän. Leopard, grr, haha! ;)

Nu säger jag godnatt


Iphone

Nu ska jag åka och hämta min nya telefon! =)

Somwhere in between

Godnatt kompisar.

Bra dag, bra kväll och nu ska jag satsa på en natt med bra sömn. Imorgon blir det all in för skolprojekt, kommer bli en intensiv vecka men det ska vi klara! Tiden går ju tokigt fort just nu, men ändå inte tillräckligt fort på nåt sätt =) Har superlust att gå på bio, vet inte varför, vet inte ens om det finns nån bra film. Kanske blir en mitt-i-veckan med Anna? =)

 


Solsöndag

Ut i solen med er! Vädret är fantastiskt vårigt och jag kunde nog inte vara gladare när jag stosade runt med  mina små krabater i parken vid vattnet och lyssnade på musik. Leende på läpparna var det nonstop! Tänk vad solen kan göra.


När vi kom hem så fick hundarna varsitt bad och lite fix, måste ju bli vårsnygga. Sen gjorde jag lite frukost med latte, ägg, knäckemacka och grapefrukts.


Nu ska jag försöka bli av med huvudvärken, städa undan lite, plugga massor med att projektera inbrottslarm i en trevåningsbyggnad och sen ska jag hem till mamma och pappa och få mat ♥


 


K

Hej, jag har duschat!


Do you?

 


In this stange strange way

Nu är jag hemma från jobbet. Ikväll är jag alldeles ensam = mitt nya liv, haha! Även fast det är lördagskväll så gör det inte så mycket. Är det nördigt att gå på bio själv? ;)


Jag ska äta ungkarlskvinnamat bestående av köttbullar, potatisgratäng och bea-sås, HAHA! Det var väl ändå lite skabbigt får jag erkänna.


Nu springer jag i vårsolen till Willys och handlar mina förnödenheter och sen kommer mina två älsklingar hem, vovve-kärlek! ♥

 


Såhär ser jag ut just nu i Makeupstore-skjorta!


 

Ps: Igår gjorde jag en super-vurpa i parken och ramlade pladdask platt, årets första dröjde ända till mars!


Ny tele

Nu hoppar jag in i duschen, kryper in i myskläderna, fixar naglarna, äter kvällsmat och sen.. så ska jag klicka hem en Iphone 4. Måste unna mig det, min gamla iphone 3g är helt slut. Finns bra och billigt abonnemang när man är student så kommer inte kosta mer än vad jag betalar nu i månaden fast man får nya telefonen på köpet. Alla utifter på en gång men mobilen kan man inte skära ner på, används ju dygnet runt varje dag! Kommer aldrig vilja ha något annat än iphone =) Vill ju egentligen vänta på femman men orkar inte vänta tills i höst!

 

 

 


Someday you wish upon a star

Jag ska till Hawaii nån gång. Det ska ingen ta ifrån mig! =)

 


Little lies

Good days, bad days.




Idag är det snö, kallt och en allmänt ovärd dag som man kanske kunnat vara utan. Men å andra sidan så är varje dag värdefull och man måste ta till vara på all tid man har, man har inte råd eller tid att välja och vraka dagar att strunta i att göra något av, då kommer man snart märka att man blivit gammal och bara utnyttjat 50%. Lev idag! Sjukt svår konst att lära sig att verkligen fånga dagen, stunden och tillfället. Man får ägna livet åt att öva på det tror jag.


Igår hade jag det jättebra med min fina vän. Vi var på en inspektion som blev till belåtenhet, tur! Ibland måste man våga för att vinna och det känns som jag gjort det nu! =)


Fick skjuts hem och där slutade min tur som jag haft tidigare under dagen. Hade nyckel hem och även kod men tydligen så funkar bara brickan på kvällen. När jag kom fram till det hade A redan åkt iväg med bilen någonstans till skolan jag inte visste var. Klockan var kvart över tolv på natten, det var mörkt, kallt och min mobil hade dött 3 gånger hemma hos anna och var totalt batteritom. Inte en person i sikte.


Jag fick lite mer panik än jag kan minnas att jag fått förut. Såg verkligen ingen lösning i huvudet hur jag skulle göra. Skulle jag gå tillbaka hem till anna den långa vägen över den läskiga åkern och försöka kasta sten på hennes fönster? Jag fick sån panik att jag började springa/kuta för livet verkligen för att hinna ikapp bilen med A. Jag har nog aldrig sprungit så fort och långt förut, fick verkligen blodsmak i munnen och blev spyfärdig. Tillslut hittade jag bilen men ingen A. Mobilen var som sagt död. Av någon utomjordisk anledning lyckades jag ändå starta telefonen mirakulöst men batteriet blinkade rött rött rött. Det går aldrig att ringa tänkte jag. Av nån ännu mer märklig anledning gick det fram signaler innan den dog. Vilka signaler då? Upptagetton. Just my luck!


Ensam, andfådd och spyfärdig och iskall stod jag lite vilsen på stan. Gjorde ett andra försök att ringa. Upptaget igen. Nästan grinfärdig provade jag en allra sista gång och det mest mirakulösa var att jag kom fram, fick kasta ur mig orden hjälp kom ner jag kommer inte in. Jag fick bilnyckeln och åkte hem igen. Värdelös kväll men någon var tydligen med mig eftersom det ändå löste sig. Dock fick jag hosta och det blev tungt att andast. Detta höll i sig även imorse och jag har fortfarande ont i halsen, haha gymmet nästa!

Nu måste jag fortsätta deppa så att det kan övergå i glädje snart. Jag har det faktiskt bra och det ska jag ta vara på! Vissa försöker stå i vägen och vara falska, missunnande och rentav elaka. Mitt nya jag säger att : Ni kan dra åt helvete! =) haha! Behöver bara mina riktiga allierade, er släpper jag aldrig =)


Stor puss från mig!

 


fruity fresh

Är så såld på grapefrukt, min nya last! Idag har jag ätit 4 stycken, hoppas det inte blir surt för magen ;)

 


det är halt och farligt men vi måste få luft

No guts - No glory

No pain - No gain

 


you think about it

 

älskar


Happysocks


Idag var dagen då allt gick BRA! Tänk vilken medvind man får ibland :)

För oss som väntar


Jag har det bra, jag lever andas och står upp för er som undrar. Jag gör lite det jag SJÄLV känner för och ibland krockar det lite med vad andra kanske känner för att jag borde. Jag tänker, funderar och grubblar samtidigt som jag njuter av livet och ser ljust på allt. Söker ständigt och automatiskt lösningar på nytt och gammalt och funderar lite mer än vanligt på vad som faktiskt är viktigt för MIG, vad jag vill stå för och hur jag vill bygga upp det som tillhör mig och min vardag. Jag är fysiskt trött och känner mig sjuk och har ont lite överallt, varje dag. Men det gör inget, snart är det vår och allt går alltid över och allt blir alltid bättre.


Jag kanske inte är så nåbar för tillfället men det beror inte på att jag inte tänker på DIG eller tycker om DIG min vän. För er som står mig närmast tänker jag på varje dag och känner tacksamhet deluxe för! ♥

Puss till er!


back to

And anything to make you smile.



Vi vill ju bara andas

För långsamt, för snabbt men aldrig i takt.

 


RSS 2.0