Godmorgon onsdag

En ny fin hylla har kommit upp i det annars ganska trista köket. Har fått en superfin olivolja av mams direkt från grekland :)


Friday

Hej alles!
Idag började väl dagen lite halvtokigt men det blev superbra tillslut ♥

På kvällen åkte jag och K till nya shoppingcentret vid Ikea och jag fick med mig ett par svarta jeans hem och lite smymys från Ikea också, bla en matta. Vi hade 30 min på oss att ta oss igenom hela varuhuset innan dom stängde så det blev inte direkt mycket shopping tyvärr.

Jag laddar nu upp inför morgondagens jobb med att fixa mörka höstnaglar och äta knäckemacka med leverpastej & gurka och fil med banan :) (haha jag måste alltid berätta vad jag äter av nån anledning)


Dentista

Febrig hos tandläkaren! Kanske syns lite glans på ögat ;)



Frukost

Startade dagen med kesoplättar a la LCHF, SUPERGODA! Faktiskt ännu godare än våfflorna/pannkakorna jag gjorde tidigare :)


Todays

LCHF-lunch för dagen:

Moussaka med gårdagens köttfärssås, abuergine och fetaost! MJUMS! =) En hemlig ingrediens är att man tar pyttepyttelite kanel i köttfärsen, låter inte gott men it is. Till det blir det gosallad!




För övrigt så mår jag inge bra, är febrig och hängig och vill mest sova. Men ikväll ska jag försöka pallra mig till jobbet för en SPA-kurs med en hudterapeut, sånt är alltid kul! =)
Hoppas ni mår bra iaf!


Kram / K

Fredagsfling

Fredagsflirt: Jag + ramlösa mango = sant!

Idag har jag tvättat och sprungit omkring hela dagen! Sen fick jag äntligen träffa mina godaste godingar Karro och Malin. Vi åt middag på Papas Tapas och hade supermycket att ta igen :) Finaste tjejorna!

Jag och Malin har haft klädbyte så nu har jag blivit av med en massa som jag inte använder och fått en massa nya kläder som ser helt oanvända ut, perfekt! Tur att man har samma storlek och smak, hehe!

Nu sitter jag för mig själv och måste redigera lite bilder från Ludwigs dop som kusin ska hämta imorgon.

Hoppas ni har en trevlig fredag!

Puss & Kram / K

våfflor

Jag har tokigt mycket att göra idag också, varje minut är planerad! =)

Startade dagen med LCHF-våfflor (men jag fuskade lite och hade lite socker på hallonen, surt annars) MUMS!

Nyttighets AB

Idag har jag BARA gjort nödvändiga/nyttiga saker, haha! Började dagen med att baka LCHF-bröd (supergott!!) en annan variant denna gång, och gå och köpa kokosolja. Sen kom mina finaste älskade vovvar hit ♥
Jag har även städat, gjort klart ett skolarbete, ringt och mailat om praktik och tränat zumba! =) Det var roligt, jag ch Anna!

Efter träningen kom mamma hit för att få sina bryn fixade innan sin utomlandsresa och jag bjöd på linssoppa och egenbakat bröd med salami och brie, myseafton :)
Kvällen fortsatte sen med hundpromenad, mer plugg, disk, städ och sortera papper! Nu pustar jag ut i sängen med lite manikyr och imorgon blir en lika hektisk dag den också, med ett superkärt återseende på kvällen!! ♥ Karro min fina!


Såhär läskig blev himlen igår när jag hade fina Anna på kvällsbesök. Åt ena hållet var det klarblått och åt det andra helt totalt svart med massa blixtar, var svårt att fånga på bild men helt sjukt att se!

SOV GOTT !

Lite LCHF kanske?

Har ätit lite LCHF senaste veckan (då äter man inte kolhydrater eller socker men mycket fett i princip) och oj vad man (jag) mår BRA av det! Man blir mätt på ett helt annat sätt, går inte att beskriva! Dock jag gör jag det inget alls för att gå ner i vikt utan bara för att må bra (slippa ont i magen hela tiden och känna mig lite piggare osv) så jag har inte varit stenhård men jag har helt uteslutit bröd, pasta, potatis osv och istället ätit grönsaker, grönsaksgratänger, stekt vitkål med sambal osv till maten och minskat socker massor. Tänker iaf om med måltider och när jag ska äta kolhydrater i form av pasta, ris mm kommer jag nog bara ta det som en liten liten del och grönsaker och mycket protein till största delen, då mår jag superbra! =) Jag äter också frukt som man egentligen inte "ska" men som sagt, finns ju inga fel eller rätt, man gör det man mår bra av =)

Det bästa är att man alltid blir mätt och att det är supergtt! Äter god sås med grädde, fetaost och sånt =) Inte ett dugg svårt heller (iaf inte på den nivån jag läst på det om)

Har hittat världens bästa blogg med massa recept. Här är ett "bröd" som egentligen inte är bröd som jag gjort och som är supernyttigt! Det är i princip bara linfrön, solrosfrön, sesamfrön, vatten (och jag fuskade med lite havre) sen hade jag på lite havssalt. Hur gott som helst med ost på, smakar som knäcke!

Mmmmm...

Och jag blev nöjd med köpet ;) (som köptes på en så fattig butik att jag inte tänker nämna namnet)


Jag följer med dig hem ikväll för jag vill inte vara själv

Jag dansar men jag känner ingenting alls.

 

 

 


Feber-öga

 

 

 


And the days keep passing by


Ica-outfit med ett par mjukisbyxor som blir sjukligt tighta efter tvätt ;) Fråga helst inte vad ena handen gör?


Idag jobbade jag heldag (utan röst). Man kunde tro det skulle va jobbigt men det gick faktiskt bra, ibland är jag inte så tokig ändå ;) Anna o Stina kom förbi, imorgon är det stordagen!! =) Jag ska lägga mig tidigt och ladda inför dagen.


Jäkligt tråkiga inlägg får ni nu men det blir ju mest en liten påminnelse för mig själv vad jag gör om dagarna och just nu händer det faktiskt inte mer, ups =)


K


Jeej även fast man vaknar krasslig så får man glädjas åt att man iaf inte vaknar flintskallig ;) Tack Mina gumman! Nu ska jag springa ner till tvätten igen, ups and downs hela dagen, suck! Bara en vända kvar nu sen ska jag försöka ta mig ner på stan en sväng och köpa lunch och en annan liten atteralj ;)
Love

RSS 2.0