i'll just sit around and wait

Dagen har kanske varit en av de mest effektiva i mitt liv, haha! OJ vad mycket jag hunnit med!

Bland annat vattnat denna fina som verkar trivas bra i min vita lägenhet :)

 

Hela dagen och kvällen har gått åt till att åka omkring och handla en hel massa saker och pyssla hemma. Hann även med att äta mat med bästa A och gosa med mina små älskade kottar ♥


Hemma har jag diskat, städat, dammsugit, duschat och fixat lite med fika som jag ska bjuda på imorgon på min allra sista dag på Saab. Som jag längtat men det är ändå en liten pyttesorg att tänka att jag inte ska vara där mer. Det är verkligen nu man börjat lära känna folk ordentligt. Är klar med min rapport som jag ska lämna in imorgon, känns vuxet och lite stort :) Att jag haft ett alldeles eget projekt har faktiskt lärt mig mycket och man växer ju alltid en liten stump när man får eget ansvar.


Efter imorgon behöver jag semester, är helt slut i kropp & knopp! Tur att det blir en veckas ledighet innan skolan börjar igen :)

Nu ligger jag i sängen med ögonen halvslutna så nu säger vi GODNATTSKATT!


Tjejemys

Bästa kvällsmälliset igår efter träningen ;)

 

 

Ikväll är Malin här och vår kost var inte fullt så nyttig men det gäller ju att köra blandat ;) Nu ska vi ha tjejmys och fixa hår och alltmöjligt! =)

 

 


eats and drinks

Hittat världens bästa maskin lite gömd på jobbet där man drar i en liten spak och ut kommer iskallt kolsyrat vatten. Slurpat hela dagen!

Min supergoda mellislåda =)


Upplev mer


Stans tröttaste ögon hälsade godmorgon imorse! =)


Nu är jag hemma efter att ha jobbat, handlat och skjutsat/fått skjuts av pappa. Omständigt när man inte har bilen. Ikväll blir det kanske träningspass med Anna och sen är det bara hem och sova igen, haha. La mig tidigt igår men kunde inte sova så bra för det blåste verkligen galet mycket och hela lägenheten, som ligger högst upp i huset, knakade och lät konstigt, hjälp!


Längtar efter sommar och semester


Fixin

Uppfriskande jätteskön promenad i solen och vinden! På med löparskorna med fjong i så får man gratiskliv nästan, flyger fram =)

Ska upp snuskigt tidigt imorgon så nu ligger jag nerbäddad efter att ha skött om mitt lilla hushåll med disk, vattna blommor, gjort matsäck tills imorn and so on. Måste verkligen ha något på eftermiddagen annars blir jag så hungrig att jag går bananas, lättast är ju att ta till nån chokladbit eller bulle eller annat onyttigt men nu blir det faktiskt turkisk yoghurt med apelsinbitar, äpple, russin och kokos =) gott!

Nu har jag pratat lite i luren och måste sova BUMS!


Damn

Usch har nyss haft världens oflyt med en bil som inte startade när jag skulle hem från jobbet i Arboga, 40 min bort ungefär, suck. Fick ringa pappa som kom efter en timme, vi försökte få igång skräphögen men det gick inte. Fick bogseras hem med världens kortaste lina så så fort pappa bromsade minsta fick jag super-vara-med och bromsa för att inte åka in i honom haha =) Men det klarade vi med lite teamwork jag och pappsen!


Tjurade ur lite och sa buttert till pappa när han tvingade mig att gå omkring och putta bilen på jobb-parkeringen i rusningstid när alla skulle hem att om jag måste göra dethär så skäms jag ihjäl och kommer inte gå hit nå mer.


Det passar bra det, sa pappa, för du har ändå ingen bil att ta dig hit i. Haha han daltar aldrig ;)


Är så trött och min kropp skriker efter sömn. Nu kom jag precis hem men får inte fastna i soffan nu för nu ska träningskläderna på och jag ska ut på powerwalk. Det hade jag bestämt innan jag kom hem två timmar för sent med huvudvärk och då SKA jag hålla på det också ;)


 


örongodis

Har fått spotify på jobbet! =)

 


saab

Finally fått passerkort på jobbet ;)


innan kvällningen blir blå omkring oss båda två

Vi kan alla lekar
Vi låtsas och vi nekar 
Tar vi korta steg här hittar vi nog hem

 


mjuki


Headstrong


Dagen fick startas med en lång snooze (if you snooze you loose haha) som Malin och Anna inte skulle gillat! Är nästan portad från att sova över där längre för att jag ställer mobilen 1 1/2 timme för tidigt och snoozar var femte minut haha!


Åkte till Arboga som vanligt och åkte på möte på kommunen. Det gick bra men när vi gick på storparkeringen tillbaka till jobbet kom ett skyfall och sen dess har jag varit frusen och sen lite huvudvärk också. Åkte hem från jobbet senare och Malin kom med supergod sallad som vi åt. Hon gick sen på dans och jag stannade hemma för huvudet. Nu har jag unnat mig en pytteskål med godis, en superbra bok och myskläder i soffan och utanför smattrar regnet på rutan. Ikväll ska jag somna innan tio!


blom

 

 

Har varit på blomstershopping med mamma och fått med mig lite fint =) (det på vagnen är hennes)

Blev lite fönsterblommor, örter till köket, en hjärtan på tråd och två fina ljuslyktor, nöjd!


lovelife

Sitter i soffan och äter kakor och dricker eldorado-festis, underskattat!
Efter jobbet svängde jag förbi min lägenhet och la mig i solen ett par timmar med en superspännande bok och bara hade det mys för mig själv. Städade iordning i lugn och ro och åkte och handlade lite.

Nu har jag en massa fix jag borde göra, typ färga utväxten, fixa brynen, bus and so on men om sanningen ska fram så är jag så förbannat trött för jag har lagt mig för sent flera kvällar i rad. Det är ju en dag imorgon också, en sak i taget! Blir nog snabbisdusch och hopp i pyjamasen istället, är sugen på en film också =) Ibland är det så skönt med egentidsmys!!


Och du försöker hålla masken

Jag glömmer aldrig dina hemligheter
Det du är räddast för fast ingen vet det
Visst du kan rycka på axlarna spela ball
Och fast du tycker du lyckas vet jag i alla fall

Samba!

Idag har jag verkligen utmanat mig själv, följde med Malin och dansade samba, hihi! Det var jätteroligt men lite svårt att hänga med kanske. Men man kände verkligen att hela kroppen fick en massa träning, var även lite styrkepass. Blir fler gånger!

Med allt annat är jag bara superstressad och omotiverad men det reder väl upp sig =)


Går på kvällspromenad

 

Min fina älskling imorse när jag skulle springa till jobbet =)

Nu ska vi på kvällspromenad med Veronica Maggio i lurarna!


Valborg

Mysig valborgskväll igår ute i Sundbyholm!

RSS 2.0