Happy lördag

Åh haf haft så mysig dag fylld av släkten och mina sötisgrabbar Love och Ludwig. Killarna fick småpresenter av mig som lyckligtvis föll dem väldigt väl i smaken, gosekillarna hade blivit så stora ♥
Vaknade och mådde sämst men pallrade mig igenom allt fix och när jag väl satt i bilen med mams & paps så glömde jag bort det mesta och sen gick dagen i ett.

När jag kom hem speedade jag upp mig och storstädade sovrummet med sortering av kläder, papper, dammsugning och allt därtill så nu är det skinande därinne. Tror faktiskt jag ska börja dra mig ditåt nu, är så otroligt trött. Killen min är på fest hemma i hans stad så jag har ändå ingen som håller mig sällskap för att sitta uppe, lite trist nu när det är lördag men jag känner mig ganska nöjd ändå :)

Igår var Anna här frstn, vi hade så trevligt SÅ, som vanligt. ♥

cus

I feberyran har jag nu drömt två nätter att jag åkt upp till Stockholm och haft feelgoodmys med bästa kusin-Annika. Drömmen hade en så jäkla bra känsla så nu kan jag inte göra annat än att hoppas på att drömmen slår in snart under våren ;) Vad sägs darling? ;)

Kommer funka. Måste funka.

Äntligen finns det lite power att ta av och lite plats i magen för mat. Nu kör vi! :)

Imorgon måste jag till jobbet och idag har jag orkat med en liten promenad. Jag är ensam i lägenheten och känner mig som en liten ledsen mus haha. Ska bli kul att jobba, ska bli kul att träffa min fina underbara släkt på lördag och det ska bli kul att träffa Anna imorogn förhoppningsvis.

Nu har jag precis tagit itu med en veckas ignorerande av utseendet = ofräsch tjej. Men nu är jag ren, len, brun och har fina naglar, så ska det vara!


On a diet

Gårdagens matintag:

Halv cheese till lunch
En isglass till middag

Beach 2012 here i come ;) Nu efter 6 dagars sjuki har jag iaf fått en väldigt platt mage ;)

Nää men nu får det gärna vända tack!


HEYYALL

Ska inte klaga på sjukdom mer förutom att jag är så LESS och svag att jag seriöst vill grina. Kastat saker omkring mig av frustration har jag redan gjort ;)
Måste ju fördriva lite tid och mina top fem är:

- Googla på vad feber är/varför man får feber/snor och annat medicinsk oviktig info, jag vet nu allt!
- Titta på roliga volontärarbetar-resor som jag hittat. Vem vill följa med mig och klappa djur och passa barn?
- Spela nördiga pussel på iphone
- Läsa bok
- Dricka sprite i vinglas med sugrör (fint skareva)

Annars blir det ganska mycket äta apelsin och gos. Några mer förslag på vad man kan sysselsätta sig med? Det får inte vara en för lång aktivitet utan bara innefatta max så lång tid som en alvedon kan verka i kroppen, utöver det finns det inte utrymme för annat än att ligga och dregla.
Nån bra serie att kolla på kanske? Film?

Puss på förhand


Day3

Försöker göra det bästa av min isoleringstid, haha. Idag är tredje dagen hemma utan att gå ut och hittills verkar ju inte dumsjukdomen ens vilja bli lite bättre.

Pappa kom hit med lite påsar från honom och mamma där de fixat så fint med massa frukt, piggelinglass, loka citron, chokladisar, hostmedicin, mat, tidningar och fina rosa tulipaner. Känner mig bortskämd deluxe! Tack bästa föräldrar :)

Just nu sitter jag och krums och kollar på lite tv-repriser.


Sjuk

Boo idag mår jag så himla dåligt. Igår kväll slog febern till och nu är jag helt däckad och samma för K. Fryser, svettas och har så ont i ryggen och benen haha.

Tur att jag var ledig iaf. Är nerbäddad i soffan och boken och juicen är min bästa vän :)

Hoppas ni har en roligare lördag!


Banana

2 ägg
1/2 banan
1 msk jordnötssmör

Bra och nyttig frukostpannkaka :) Nu ska vi åka till Västerås!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2491689/images/2012/pic_185302704.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2491689/images/2012/pic_185302704.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2491689/images/2012/pic_185302720.jpg" class="image">


Torsdagsmorgon

Såhär kan jag tänka mig att vakna varje morgon







Lite bilder från nyår i Vemdalen


Längtar lite tillbaks till fina snömornar i Vemdalen. Här har det iaf kommit liite snö och solen skiner faktiskt. Idag är vi lediga och har vaknat upp med lite sovmorgon, K lagade gröt och jag sprinang ner till bageriet på hörnet ocvh köpte färska frallor och nu ska vi ut på långpromnead med småkakorna.
Sen blir det nog lite tvätt och städ, detta är min första lediga dag utan skola och jobb på 11 dagar! Likes!
puss & kram

Skola

Juridik dagen lång, vi äter kexcholad och suckar lite i smyg ;) intressant dock!



Tisdagsmiddag

Visar er kvällens middag lite snabbt. Kyckling som man har i ugnen med paprika/chili/grädde/oregano/riven ost/tomater med lite råris och mycket sallad. Sågott!


and i want it now



Håret lite mörkare/rödare and i think i like it! (synd bara att jag lämnade halsen hemma)

Jag och K har suttit hemma hos mig vid varsin dator med skolarbete hela kvällen, lagom roligt. Har storhandlat och varit hos mamma&pappa också och myst med vovvarna såklart.

Imorgon är första skoldagen på måånga månader, blir kul att se alla igen. Matlådan är fixad och snart ska jag hoppa in i duschen och sen blir det sängen tidigt, pjuh!
love & light ♥

25

Kanonkul kväll hos Anna! 25 år snart, grattis min vän ♥


Nyår i Vemdalen

Hemma från världens bästa nyårsfirande! ÅHH! Vi har haft det tokigt bra med så himla fina folks. Det var jag, K, Josefine, Rikard, Anna och Martin.

Vi har bott i helt nybyggd lyxig lägenhet (vit inredning ist för furu, i like;)), åkt skidor om dagarna, spelat sällskapsspel, druckit vin och en massa (!) andra fina drycker, ätit oxfilé och lyxigt komponerad nyårsmiddag som vi lagade tillsammans, skålat i champagne och gruppkramats (och även pussats, men då inte grupp hihi) vid tolvslaget på balkongen med utsikt över hela skidberget/dalen och en massa fyverkerier/ljuslyktor, festat på ett riktigt fjällhotell med alla slags dansgolv, haft bakisdag med film och pizza allehop i soffan framför filmer, promenerat i snön, slappat med böcker OCH MYCKET MER!

Ja ni hör ju själva hur trevligt vi haft det, storKRAM till alla fina som var med ♥


Ett litet smakprov på vår lägenhet som jag fotade i farten, mer bilder kan ni få sen :)

Tyvärr fick vi även bevittna en man som kraschade så allvarligt att han bröt både ben, armar, rygg/nacke osv och som vi faktiskt senare hörde (utan att få det helt bekräftat) dog. Så frukansvärt hemskt!
Även en av oss skadade sig och fick hämtas med skoter, usch man ska vara försiktig! Men det slutade ganska bra ändå förutom ett knä som nog är ganska oanvändbart en tid framöver.
Nu är jag så himla trött. Har lagat lite nudlar och kyckling med grönsaker och duschat och nu blir det bara film i sängen innan jag somnar.
Hoppas ni haft ett mysigt nyår! puss o kram

RSS 2.0