Kärlek

Slänger in en bild från lördagens underbara partaj här på mig och underbaraste Josefine. Hon är verkligen en person som varit så trevlig sen första dagen jag var här och hon är en av de mest inbjudande och generösa personer som jag träffat tror jag. Skrattade mig till träningsvärk i lördags med henne, lovely ♥

Finaste Ems fyllde 25 och hade fixat så fin lokal och en riktig superfest med Hollywootema. Röda mattan, fotograf, alla hade verkligen finklänningar och grabbarna hade kostym/skjorta/fluga/slips mm. Så kul när folk anstränger sig :) Åt god trerätters, drack bubbel, vin och goda drinkar och dansade framåt småtimmarna. Måste säga att Gävle har väldigt trevlig befolkning hihi :)

Har ganska fullt upp annars, fått lite nya to-dos på jobbet och imorgon ska jag på en slags säljutbildning som jag tror blir rätt rolig.

Nu ska jag skölja ur ricinoljan ur håret och tvätta med ljuvliga Brazilian blowout produkterna som kommit med posten. Sen ska jag slänga in lite lax med pesto och fetaost i ugnen och bara mysa kväll. Kristoffer är på hockey med jobbet (haha som vanligt nästan) men jag har det så bra ändå även fast jag alltid saknar honom när han inte är med mig :)
De jag saknar mest ju nu är mina vovvar (vet, jag tjatar) men snart är ni hos mig igen ♥

Testing

Håller på att prova klänningar. Haha (eller ska jag säga stor suck?) Nu har jag beslutsångest, denna över blir det dock INTE!

Wishes

Just nu drömmer jag verkligen om

En IPAD
och
En SOLRESA!
Need it! Snälla tomten? ;)

Crybaby

Om du frågar mig hur jag mår kommer jag alltid att säga BRA!

Till och med mamma påminner mig om när jag var liten och låg däckad hemma sjuk i magsjuka/lunginflammation eller liknande och någon från hennes jobb ringde och frågade mig när jag svarade hur jag mådde. JAG MÅR BRAA sa jag alltid och försökte låta som den mest pigga och peppade personen i världen och mamma tyckte det var lika pinsamt jämt att kollegorna skulle tro att hon var hemma i onödan.

Alla har väl dåliga dagar och jag har absolut inte sämre dagar än andra. För det allra mesta ÄR jag faktiskt jätteglad och allt går framåt och dom dagar som känns lite tyngre försöker jag hålla det inom mig och klara av det själv i mitt eget huvud. Oftast går det bra men ibland rinner det bara över. Jag har verkligen en spärr för att berätta när jag mår dåligt eller är ledsen, jag kan inte säga att jag direkt skäms över det men nåt åt det hållet är det nog.

Igår blev jag verkligen översköljd av jobbighetskänsla över små, egentligen helt obetydliga saker i det stora hela, som gnagt lite. Det tog tvärstopp och jag blev bara SÅ ledsen och otröstlig med timmars snyftande under täcket som följd. Det känns som att jag just nu är lite i en situation där jag på ett sätt är så himla glad, nöjd, stolt över mig själv, på väg framåt dit jag vill och rent ut sagt lycklig samtidigt som just små omständigheter på vägen gör att jag får kämpa så extrahårt, ständigt får tvivla på mig själv och min förmåga (även fast ingen direkt ifrågasatt den utan tvärt om faktiskt ofta gett beröm) och ja, på det hela taget är det väl endast jag själv som är min värsta fiende och jag själv är faktiskt den enda som begränsar mig själv och sätter käppar i hjulet. Men med lite hjälp av andra kanske.

Ibland är det väl bara så, små saker blir till något stort men oftast är det en själv som löser det och idag känns det så mycket bättre. Jag har fått så gosig tröst och har redan tagit två beslut som förhoppningsvis kommer göra allt till det bättre. Annars får jag hitta på nåt nytt ändå :)
Idag skiner solen, K kommer hem på lunch, jag ska på powerwalk trots en förkylning som absolut senast måste vara borta lördag för då ska jag på FESTR och ha så himla kul med folk som jag inte känt så länge men ändå är så fina personer :)
MOVING ON!

Godmorgon onsdag

Morgonshopping på Apoteket :)


D-vitamin

Nytt i vitaminskåpet.
Vad jag läst så är D-vitamin väldigt viktigt för oss och väldigt många har brist på det. Läst mer om det bla här.

Tisdag

Mer blogg önskar ni och er vilja är min lag.

På eftermiddagen tog jag tag i lite städning, bäddning, vädring osv. Gjorde två ljuslyktor av glasburkar som blev ganska mysiga :) Har inget julpynt för tillfället så man får ta vad man hittar ;)


Snyggingen Josefine kom och hämtade upp mig och vi åkte till "köpis" eller Valbo som det heter. Som Tuna park ungefär. Där blev det lite shopping av smink, hårsaker och annat småtts och gotts. Josefine är verkligen en så gullig tjej!


När jag kom hem var jag visst utlåst en liten stund men det gjorde inte så mycket. Fick ont i halsen, näsan och kände mig matt och jag tror att jag kommer bli sjuk. Suck, inte nu!



Liten update

Hej vänner.
Efter fina dagar hemma i Eskilstuna är jag tillbaks här uppe igen.

Hann med ganska mycket, bla lyxmiddag med Anna och sen Maggio med Anna, Bella och Sandra. Det var grymt =)


Jobbade lördagen och efter jobbet gick jag till Louise och fick håret lite fixat. Pappa hämtade sen mig direkt och jag vovvarna hade middag och sov kvar hos mamma och pappa. Mamma fyllde år på söndagen och då bjöd jag dom på frukostmys med pannkakor. Sen fick jag skjuts till tåget och åkte tillbaks.


På tåget tillbaks fick vi vänta ganska länge för att städning pågick haha. Hamnade längst in utan fönster bredvid den mest överviktiga person jag någon sett som svettades och gjorde flåsljud. Efter ett tag somade han med munnen öppen och snarkade helt sjukt högt så alla i vagnen vände sig/kom och tittade och gav mig medlidande blickar.
Dessutom hade han fotboja (!?). Jag var orolig över att jag inte skulle kunna ta mig ut vid min hållplats eftersom han sov så djupt men som tur var ringde hans alarm 2 min innan och vi kom av båda två ;)

Fick träffa K igen, supermysigt och jag hade längtat massor. Vi åkte på storhandling igår kväll


(oj sned bild)
Nu måste jag skynda mig. Har nyss ätit godaste matlådan med klyftpotatis, kyckling, rödbetor och palsternackor i ugn med fetaost och en currysås.
Ska hinna med en snabb powerwalk, duschfix och sen ska jag fika med fina Josefine och prata ihop oss inför helgens Hollywoodfest :) Ska bli jätteroligt!

Puss o kram!

Lördagsfrukost

Godmorgon sweet lördag! Här är min frukost innan jobbet. Nu måste jag springa!


hello did you miss me?

Igår var min sista kväll här och därför blev jag utbjuden på date ;) hihi! Hade det hur bra som helst ♥


Vaknade till solsken idag och krispig kyla. Om ett par timmar ska jag sätta mig på tåget och åka hemåt Eskilstuna, känns både bra och lite jobbigt. Alltid bor man i en väska men vad gör väl det. Har fixat lite frukost nu med omelette med riven ost och gurka, cvitaminbrus och te med kokosolja. Ska ju få plats med en lunch med K innan jag åker också.

Skriver min sedvanliga packningslista nu och laddar datorn så jag kan nöta Glee-avsnitt på tåget som vanligt, då går dom tre timmarna superfort.

Snart ses vi igen Tunan! Och alla mina finisar, VILL TRÄFFA ER! =)


Tisdagsfynd

Sjukstuga här hemma idag också. Men pallrade oss på tvätt och sen behövdes lite frisk luft. Jag har fyndat så himla fina saker hem till min lägenhet. Frågan är bara hur jag ska få med dom på tåget imorgon ;)


Lite suddiga bilder. Årets billigaste kap iaf. Två nya vita trasmattor för 25 kr styck och en flätad korg för 75 kr på Erikshjälpen (stor loppis här). Den fina muggen kostade 10 kr och underbara doftljus även dom för en tia styck på Dollarstore.

Kommer passa perfekt i mitt (ganska) vita hem :)

Underbar söndag vid havet

Åh SÅÅ fin dag. Gotta love life :)





K är sjuk, superförkyld och febrig men vi fick oss ändå lite frisk luft tillsammans med vovven Tindra när vi promenerade på världens finaste ställe vid havet. Sen blev vi bjudna på lyxcateringmat och sen var det bara hem och bädda ner sig. Har ätit tacosrester och slökollar lite på tv, så som en söndag ska vara. Imorgon är det back to reality.

I fredags hängde jag med mäklaren Pär och var med honom ut på värderingar av hus, hur roligt som helst. Han är för övrigt kanske den trevligaste personen ever haha.

Tisdagsmiddag

Enklast möjliga middag. Kyckling, wokgrönsaker och Keldas nya sås med grön curry. Risnudlar till :)

Ut på tur, aldrig sur!

Hemma från jobbet men var tvungen att ta mig ut lite i friska luften, jätteskönt!


Men vad låg i sängen idag? ;)

<3


weloveit


Lite sämre

Ibland har man ju lite sämre dagar som man liksom inte kan styra över. Idag var precis en sån dag där det mesta strulat sig och sen så har jag legat och kurat ihop mig med ontis i magen men det är ju superstandard för mig så det var ju inget nytt. Även lite ont på andra ställen. Ja, ni märker, lite sämre energi än vanligt men egentligen är jag ju lika glad som alltid innerst inne om man ser till det som verkligen är viktigt. Förutom en sjuk saknad till mina älsklingskillar Alvin o Krumme, vovvisarna ♥

Har på andra sätt haft det så himla bra så ska inte klaga. Suttit och kikat på lite resor och klurat på vad som händer på nyår och spikat Maggio med Anna. Även försökt hitta nån klänning till Ems fest med hollywoodtema som är upcoming.


Som det känns nu så tar jag mig nog inte iväg till worky imorgon men man vet aldrig om man kanske vaknar pigg ändå.



Skabb

Haha såhär såg jag ut idag osminkad i tights, gummistövlar och poncho på citygross. Inte så söndagsfin men är så himla trött. Måste ju visa mig ibland här så ni inte glömmer bort mig ;) ♥
(haha gud vad skum ram det blev på bilden?)

Sweet sunday

Söndag! Idag är min allmänna spadag i veckan när jag skämmer bort mig själv! Så om ett tag blir det peeling, dusch, allt-hår-bort, fina naglar, fötter, hårinpackning och sen ska jag bli bruun. Men först en powerwalk och storhandling.
(bästa solsprayen)

Härlig lördag

Så, hemma efter toppenkväll! Först blev det middag hemma hos M & T och sen spenderades kvällen med dessa finingar:

Jag var ensam tjej som så ofta men det har jag verkligen inga problem med då alla är såå trevliga och verkligen goa här. Vi spelade spel och hade mys. Grabbarna drog vidare mot utgång på stan och jag gick med en bit men sen kände jag verkligen att jag inte hade energin till att gå ut och dansa så jag tackade för mig, övertalade K om att jag visst kunde gå hem själv och nu har jag parkerat mig i sängen och ska kolla på lite webtv innan finis kommer hem och sover.
Invigde mitt nya fina halsband tonight från HM men det syntes tydligen inte så mycket på bilden, uups! Såhär sent går det inge vidare att fota.


Imorgon väntar lite städning och middagsplanering och storhandling inför veckan, nördigt men jag tycker det faktiskt är jätteroligt!
Sov så gott, hoppas ni haft en festlig lördag!

Huntemdown


Igår invigdes mina underbara Hunters. 10 poäng till dom, supernöjd. Dom fick promenera runt en sväng inne på Ikea och Valbo och stan. Fick med mig finfin shopping i form av några tröjor och ett halsband. Märkte när jag öppnade garderoben på morgonen att alla mina tröjor är typ vita/ljusa/beiga/ljusrosa typ så nu blev det bara mörkgråa och svarta, så nu känns det lite mer komplett för stunden.

Idag har vi startat morgonen med superfrukost och smoothie, en promenad på ca 5 km och jag tog en liiten stund i solariet också, nu är jag laddad för resten av lördagen. Det är så himla grått och mulet så jag har egentligen bara lust med att ligga i duntäcket och kolla på webtv. Men först väntar lite lunch på goda resterna från igår som jag visade er.

Det smakar inte lika gott ensam

Nu ska jag ge er ett bra middagstips (och mest skriva ner det så jag själv ska minnas).
Igår lagade jag en lite italieninspirerad rätt (lyssnade iaf på Eros Ramazzotti medans jag fixade och donade) som faktiskt blev jättegod och var enkel.

Allt är på improvisation och alla mått bestämmer man själv.

Finhacka lök och vitlök och fräs i smör tills de mjuknat. Lägg i en skål så länge. Stek kyckling tärnad ganska smått tills de fått en fin stekyta, krydda med salt, peppar och paprika.

Blanda ihop "Creme fraîche fetaost och soltorkad tomat" (svart förpackning) med grädde, soja, salt och peppar. Häll över kycklingen och löken/vitlöken och puttra en liten stund ihop med färsk basilika, halverade körsbärstomater och smulad fetaost.

Vi åt med färsk pasta med spenatsmak (willys egna) och ett glas vitt. Jättegod fredagsmys!


Jobb

Idag var det lite living the dream för mig! Idag skulle jag vara på det andra kontoret, alltså där de har bank, försäkringsförsäljare/förmedlare och fastighetsmäklare. Med kavajen och finskorna på var jag lite i heaven när jag fick vara med världens (då menar jag världens!) gulligaste receptionist på förmiddagen och försäkring och banksäljare på eftermiddagen och lära mig lite om lånelöften, försäkringar och massa annat. Efter att ha jobbat ganska självständigt i två veckor så VET jag nu verkligen att jag vill jobba i team och ha kundkontakt. Blir så otroligt sällskapssjuk av att sitta mer eller mindre ensam en dag och jobba på datorn och med papper. Sånt hade jag faktiskt inte riktigt koll på innan jag hade dessa praktikperioder så jag säger bara gud vilken förmån det är att få ha såna i sin utbildning. Skulle jag unna alla, man lär sig så mycket om sig själv och vilka vägar man kan gå, vilka vägar andra gått osv.

Det bästa av allt: Imorgon ska jag tillbaks igen. Det ännu bättre av allt: Jag ska även få hänga lite med mäklarna (jeeej!!!)



(från förra praktikperioden på saab)

RSS 2.0