Måndagkväll

Jaha, what to say? Måndag igen, välkommen ny vecka!

I fredags skulle killen min på jobbfest och jag hade bäddat ner mig själv i soffan. Sen frågade Josefine om jag ville med henne, Rickard och Marie ut på Interpool en sväng. Kändes för tragiskt att stanna på soffplatsen så jag hoppade upp och snabbfixade mig på tio minuter. En helsvart outfit och lite rosa läppar senare traskade jag ner på stan och mötte upp dom andra. Hade en jättekul kväll, så fina tjejer! (och killar) :) Jättekul att få lära känna såna finisar. I veckan blir det lunch!

Vid halv två ramlade K in och mötte upp oss och när dom stängde sa vi hejdå och gick hem genom stan tillsammans.

Ikväll är K iväg med jobbet igen. Jag har klarat mig själv och varit hemma hos Marianne och fått middag och sen landat hemma och nu väntar jag på att han ska komma hem och mysa!
Rufstufsa a la mjukbyxa

Haha

Vitamin well skulle det stå men iphone omvandlar ju som vanligt som den vill ;) puss


Hej måndag!

Åhh har hittat mitt godaste godisvatten ever! Vitamin dröm sparkling med hallon, mjums!!

Annars har helgen varit bra, er då? :)


TGIF



Domhär fiina och jättesköna skorna fick följa med mig hem igår efter kvällen på stan. Det var jättemysigt och allla affärer hade rabbatter på 20-30 % och det var massa med ljus, eldar, pumpor ute för att förfira halloween lite. Skorna hittade jag i en butikskedja jag aldrig sett förut med superbra priser. Citybird heter den, finns även på internet här. Inuti skorna är det mysigt fluff och dom är perfekt varma och sköna.

Pjuuh. Thank you friday! =)
Idag har jag faktiskt haft en jättebra dag. Den startade iofs sämst haha men det skrattar jag åt nu. Vaknade upp och kände att jag hade oont i armen, igår kväll kände jag ingenting men när jag vaknade så hade jag som en pingisboll (fast kanske hälften så stor) i armhålan av alla ställen som var helt uppsvullen och gjorde superont. Vad ska det vara för mening med det då suck! Kolmörker i rummet, skulle sträcka mig efter tv-dosan och sätta på The voice (standard att morgonmysa till) och slog ut ett helt glas vatten över golvet. Jeej! Gick upp, skulle sminka mig, tappade mitt helt nya favoritrouge i golvet så golvet blev knallrött och självklart gick det sönder. Lagom sur gjorde jag morgonsmoothie som tog en jäkla tid och när jag äntligen satte mig vid bordet och skulle skynda dricka upp den så var självklart sugröret trasigt så in i munnen kom bara luft, sen fortsatte det i precis samma anda ända tills jag kom fram till jobbet. Då blev det bra igen :)

Kortdag med myslunch och shopping på stan. Sen åkte vi till gymmet och jag gjorde så gott jag kunde trots pingponghålan haha. Skjutsade K till sin jobb-fest dom ska ha ikväll och själv åkte jag och trängdes med alla fredagshandlare i mataffären. Det är kul nu när jag lärt mig stan lite bättre och förstår hur jag ska köra omkring för att komma till ställen. Man tar det så för givet men när man står där själv och ska åka och det är trefiligt hit och svängar dit så är man ganska liten i en ny stad. Iaf jag :) Eftersom jag ska ha ensamkväll har jag bunkrat upp med allt gott jag kunde tänka mig. Julmusten står på kylning (förlåt mamma, hoppas du inte läser detta) ;) och i ugnen står en morotskaka jag bakat. På spisen kokar en kronärtskocka (haha, måste prova eftersom ni säger att det ska vara så gott, har aldrig smakat men tydligen ska den kokas med citron och sen ätas med smör och salt) Till middag blir det sallad med halloumi, fetaost och skinka. Även en marabou ska få förgylla kvällen. Jag ska helt enkelt låtsas att jag har mina vanliga myskvällar med Malin, Anna och Mina som jag saknar såklart. I mina tankar är ni här ikväll tjejer

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen direkt i pyjamasbyxorna. Fyy vad jag uppskattar lediga helgerna nu när jag "Jobbar" hela veckorna, gillar detta upplägg ;) Imorgon blir det förhoppningsvis nåt kul o göra :)


Så, lägesrapport från mig ;) Tycker ni jag tjatar på för mycke?


Puss o kram / K

Smakråd

Är smakråd på lunch-shopping!


Rubriker

Godmorgon :) Har lite paus i jobbet och hamnade på Metros sida. Haha vilka rubriker dom har, vet inte om jag ska skratta eller gråta.

"Bet pojkvän i pungen - riskerar fängelse. Skadan krävde 19 stygn."

Ehh?!

"Tv-spelande pappa dödade skrikande son. Blev störd i tv-spelandet."

EEEHH?!?


Hopp upp på stan

Hahaha såhär jättetrött var jag imorse! (kolla malin, jag har ögonbryn igen) ;)
Nu ska jag hoppa ur täcket, höll på att somna efter jobbet. Ska byta om och iväg på utemiddag på en jättemysig utomlands-feelings-restaurang här. Kött blir det, jums min favorit ;)

Sen ska vi ner på stan en stund. Är nån sån specialkväll där affärerna har öppet till nio och har massa rabatter. Jag har en favoritaffär där dom säljer så himla mycket fint, massa lexington, gant osv osv en riktig Karolina-affär som jag ska springa till och kanske hitta nån liten liten gobit ;)

Jag saknar er sååå mina godbitar, puss till er från mig! ♥

Serious shopper

Åh happy times! Har äntligen lärt mig att strunta i impulsköp och istället köpa det jag verkligen verkligen vill ha och som jag funderat över. Om man inte kan släppa en grej så måste man få köpa! =)

Jackan från Zara spanade jag in när jag och Anna var i Stockholm för några veckor sen men sen dess har den varit heelt slut på webshopen. Igår lyckades jag haffa en! Klick =) Hunterstövlar har också legat på önskelistan en lång stund och igår hittade jag en engelsk butik som hade en massa fina varianter för halva priset mot här, jeej! Klick igen!

Nu är jag höst/vinterklar!




Mkt att göra

Mellanlandar snabbis. Nu ska vi iväg och storhandla mat och sen ska jag titta på K's innebandymatch. Sen ska jag skynda hem och laga laxsoppa och se  roligaste TV-programmet, gissa vilket? ;)


Gröt

Godmorgon!
Ska tipsa er om en gott frukosttips ;) Havregrynsgröt med mjölk, kiwi, valnötter och vaniljsocker, haha! Är sylten slut så är den.

Nu måste jag springa och fixa håret.

Ha en trevlig tisdag! Kram / K

Helg

Bra helg innehållande middag ute, bio (sämst film dock, Contagion tror jag den hette) och annat koseligt. Idag startades dagen med superfrukost a la havregrynsgröt och hallon och smoothie. Efter det blev det ut i solskenet och en powerwalk på 1,1 mil (har laddat ner Runkeeper till iPhonen nu) :) Världens skönaste väder, glädje :)

'



Efter prommis blev det en sväng till IKEA med de mest viktiga inköpen, som var sugrör och doftljus helt a la mina wishes. Hittade även min framtida matta men den gick loss på 3000 så den får nog vänta ett slag tills jag bor lite mer lyxigt än nu ;)

Nu ligger jag i sängen och kollar webtv, sovis nu. Imrogon upp 6 som vanligt, hey måndag!
Kram / K

Le coeur

Domhär låtarna är superspeciella för mig, kärlek deluxe! Låt nr två börjar jag i princip grina av glädje när jag hör, vet egentligen inte riktigt varför? Eller jo, det vet jag kanske visst ;)  Bästa fredagsmystipset från mig =)





Fridayfeel

Back from haircut! Jätteskönt och mycket fräschare fast längden bara kortades pyttenytte.

Mr var snäll och skjutsade mig till frisören som ligger en bit bort och nu har jag landat i soffan medan han är på gymmet. När han kommer hem ska vi gå ut och äta och fredagslyxa :)  Vi var även sugna på bio men jag vågar inte se Jägarna 2 så får se om det blir nåt av med det eller om vi går hem igen och soffmyser.

Hoppas ni har det trevligt hursomhelst!


Denna goda parfym från Elie Saab är min nyaste inköp och finMalin har skickat den på posten till mig. Tråkigt nog kom den inte fram idag men säkert på måndag, den luktar jättegott och kvinnligt, tycker jag iaf :)

På väg hem i höstsolen :)

Fick sluta lite tidigt idag :)


Frisör

Fick precis panik på mitt lite för långa hår. Nu vet jag precis två tjejer som sitter hemma i Tunan och ropar neeej don't do it! ;)

Har ju ingen koll på frisörer alls här men med lite hjälp av snälla fina Joaefine så bokade jag in en tid nu efter jobbet, hoppas jag blir lite fredagsfin så jag kan gå på date ikväll ;)

Som tur är så är jag iaf jättenöjd med färgen som efter att ha varit orörd hela sommaren blivit naturlig och fin och kvalitén börjar också komma tillbaka så sakta :) en liten topping på dethär så är jag nog supernöjd sen.

Nu ska jag gå och äta min tacopajs-matlåda och chitchata med dom andra ladiesen här. Hoppas ni har det fredagsmys mina raringar <3


Snabbt godmorgon från the office

Som ni ser är jag inte liite fredagstrött ;) men snart tar vi helg, känns konstigt att vara ledig på helgen då det typ aldrig någonsin händer men i think i like it ;)

Kram / K


Snabbupdate


Hej vänner! Snabbinlägg. Jag har det bara bra med praktik och allt =) Är en omställning att jobba 8-16.30 VARJE dag men roligt och givande och allt därtill!

Samma rutiner samma dag haha, blir en riktig rutinmänniska. Idag har jag kommit hem från jobb, vilat lite, lagat tacopaj (LCHF ofc) som blev sjukt god, städa lite, varmduschat (så kallt på jobbet), fixat naglarna med ett supersnyggt nagellack från OPI som jag köpte på lunchen idag :) Nu har jag krupit ihop i soffan med en pytteskål godis (fusk) och tvkväll. Mr är nere med tvätten men snart kommer han upp och gör mig sällskap.

Hoppas allt är bra med er alla ♥

Min lunch ;)

Haha gainomax är mitt bästa godis just nu, mjums! Blueberry är grym ;) nu ska jag fortsätta kolla på glee, bara 40 min kvar :)


På tåget

Solen skiner och vi tuffar framåt, life is good idag :) när jag kommer fram blir det storhandling och sen bara mys :)


Choppichopp

Jag irrar omkring och packar det sista och fixar saker. Pappa har hämtat hans och mammas nya adoptivbarn (mina blommor, haha) och snart blir vovvarna hämtade ♥ Tur det är för en kort stund, hatar att vara ifrån mina hjärtegryns :)

Nu ska jag snabbduscha, fixa håret och stänga väskan ;) Numer längtar jag till tågresan då jag får sitta och kolla på Glee ;)
Syns!



Lör kväll

Jaha, då var klockan tio och jag är färdig för sängen. Haha jag har blivit helt otroligt kvällstrött. (Nu är det dessutom lördag!) Värre lär det väl bli till veckan när jag måste börja gå upp kl 06 varje morgon, gäsp.

Idag blev det jobb på make up store hela dagen och efter det hämtade jag upp älsklingsvovvarna. Har hunnit med att posta lite saker jag sålt på tradera och långpromenera med massa musik i lurarna med kottarna.

När jag kom hem blev det lite hemma-spa med superhårinpackning, fotfix, naglelfix, allthårpåkroppenbort-fix och lite sånt. Diskberget är borta och kvällsmaten i magen och jag känner mig faktiskt nöjd med min insats!

Måste flytta mig till sängen nu innan ögonlocken stängs :) Imorgon lämnar jag stan! Har gjort en lista på allt som ska fixas innan, blir nog bra :)
Kram / K

image description
Soffgos


Hjärtat fyllt av love

Har haft tjejerna här ikväll,love you! ♥ Nu tar det en stund tills vi ses igen men den som väntar på nåt gott! 
Jag och hundarna ligger i storsängen och ska sova nu. Mina största (men minsta) älsklingar i hela världen! Ni är mitt bästa!
Har även hunnit träffa m&p ikväll så sammanfattningsvis kan jag ju sammanfatta dagen som ett överflöd av kärlek till mina underbaraste! Ibland blir man lite kärlekskranky men det får man ju, man ska uppskatta :)

Mr är hemma i sin stad långtbort och ute och partajar så honom får jag inte se förrän om några dagar. På måndag startar seriös-livet då min praktik på the försäkringsbolag börjar. Mucho som händer, häng med! :)
Kram / K


RSS 2.0