Glassy

Brr, freezing! Febern lurar mest på kvällarna, jag ser ett mönster ;) Just nu äter jag glass, det får man när man är sjuk har Anna sagt och hon är lite av en mentor för mig när det gäller glass.

Har varit hos Mina och fått håret fixat så nu är det långt och fint igen, precis som det SKA vara! =)

Nu sitter jag i min ensamhet och perfekt nog så är det sex & the city på tellyn, min favorit!

 

Puss

 

 


Långtisdag

Hej alla.


Idag vaknade jag upp med ont i halsen och tjocknäsa, usch. Gick upp och gjorde tenta och åkte en sväng till Tuna Park för att byta en liten födelsedagspresent =) Nu är den postad och fixad och jag har även plussat på mina vuxenpoäng med att hämta ut mitt Ica Bankkort. Man får jättebra rabatter och förmåner hos Ica (med bankkortet) om man är student, bla dubbla poäng och bonus på allt, och de vanliga erbjudandena man får hem (som är anpassade efter det man köper, jag kan alltid använda alla mina rabatter för dom stämmer helt överens med vad jag handlar) dubblas. Så har man vanligtvis 25% rabatt på något så får man med studentkortet 50% rabatt istället. Det gillar iaf jag! =)

 


Åkte ut med Ilona till Elgiganten också vilket tog en ryslig tid för att byta hennes dator som gått sönder. Men allt löste sig och vi åkte runt lite här och var. Nu när jag kom hem sa näsan och kroppen NEJ så efter en långdusch är jag nu hårfri deluxe (hår hör endast hemma på huvudet!!) och spraytannad igen ;) Det fåår man göra! Det blir faktiskt bara lite lagom färg.

Snart kommer K med banan&currypizza, min favorit haha ;) Jag har även införskaffat en kortlek så ikväll vill jag spela skitgubbe HAHA!


 


Hörs då!

 

 


jag kan inte prata med dig när du tittar bort

Tjosi från sängen!

Klickade nyss hem lite (?) smink från E.l.f där det redan från början är sjukligt billigt och produkterna oftast kostar mellan 15-30 kr. Nu var det 50% rabatt på allt så jag passade på att klicka hem 22 produkter, haha! Det var alltifrån penslar, nagellack, ögonskuggor, rouger, läppstift, läppglans, mineralfoundation, eyeliners i olika färger och concealers. Allt detta plus frakten gick på under 350 kr, det fick bli dagens shopping :)

 

Annars har det varit söndagsfeeling idag med sovmorgon efter nattens ovädersbus, promenader, marknad, tacopaj hos mam&pap och sen har jag städat ur och fixat i mina nya fina badrumsskåp. Borde plugga nu men klockan är för mycket så jag satsar på att vara sjukt effektiv imorgon i skolan istället :)

 

Puss på er =)


Från BikBok

Min nya kompis!

 


Hemmafix

Idag GICK (!) jag till Tunapark det gick finfint. Hemvägen var dock hemsk, haha! Fick iaf med mig några påsar. En mysetröja (randig är jag egentligen portad från men nu var det inte marin/blåvit utan även lite senapsgul haha) från GinaTricot. Även en större jättemysig beige/puderrosa ponchotröja, en finfin väska från BikBok och ett par höstskor. Sen lite duschprodukter och dylikt (ord som används för sällan) :)

 

Resten av dagen spenderades i soffan och nu nu har jag blivit serverad omelett med bacon, grön paprika (ny favorit sen grekland och fetaost. Nu blir det hallonsmoothie till efterrätt!

 

När jag ändå är i shoppingtagen ska jag nu även klicka hem ett par Easytones! Har vart sugen superlänge och nu har Ellos 40% rabatt så bäst att passa på! Ikväll ska jag sova tidigt och ta igen sömn =) Annars glider jag omkring i min fläta (ska snart gå och fixa håret, då jäklar kan man äntligen ha utsläppt). Fixade även fransk manikyr budgetvariant idag. Är jättesugen på att gå på salong och göra en förstärkning på mina egna men det får vänta =)

 

Puss


Try to sweep me off my feet

Har hunnit med lite ditt & datt denna vecka. Förutom skola har jag också ätit sushi ute i solen, druckit vin, läst nya cosmopolitan, lagat världens godaste tacopaj, gjort en liten spraytan (som ni såg), ätit american pancakes och jordgubbar till frukost och bara myst runt som vanligt. Idag spenderades i princip hela dagen på café med plugg deluxe. Snart är det tenta igen och jag ska ha högsta möjliga betyg ;) Läser massor om datorer, nätverk, routers osv, inte min melodi egentligen alls men faktiskt en hel den intressant.


Nu ska jag och mr. sova! Puss ♥





Spraytan in a can

Vägrar bli blek än, trots att sommaren varit borta sen länge! Igår testade jag en spraytan hemma, den var riktigt bra och dessutom kostade den inte skjortan alls! Supernaturlig och fin färg som torkade snabbt och inte blev fläckig! Fem stjärnor =)

Linjer fick man allt! =)


Spring sprang sprung

Jag och hundarna hade en mysig kväll i löpspåret, dom är så duktiga mina kottar! ♥


I princip hela dagen har spenderats utomhus och har hunnit med att storhandla mat och nyttigheterl. Efter löpspåret blev det fejktacos (köttfärssås-rester haha) och mys i soffan resten av kvällen. Nu ska jag krypa ner i dunis och imorgon blir det Lager 157 för att kika om det är nå bra!

 



Remember to live, ’cause you’re gonna be thrilled to death!

 


Trött tjej

Nu säger vi godnatt härifrån. Idag har jag mest flängt runt men ändå fått träffa folk jag håller kära! Först fina Mina som hjälpte mig med håret och sen bästa Anna, Bella och Sandra för middagsdejt :) Alvin och Krumme var lite rädda för mopsen Walter men skräcken släpper nog med tiden :)

Nu längtar jag redan till morgondagens frukost - havregrynsgröt med mjölk, hallon, kanel och kokos-flingor. Ni borde prova, det vattnas i mun ;)

 

LOVEYOU! ♥


Loved ones

Gillar verkligen mitt sovrum (som ni skymtar lite av). Men inte i närheten så mycket som jag gillar gosdjuret som vaktar det :)


Hår

En ny hårfärg med klippning och slingor i ljust och brunt :) Jag gillar det!


HJÄLP!

Trots i princip minus på kontot var jag ändå tvungen att skänka en liten gåva. Kände att jag inte kunde stå ut med mig själv annars, hoppas det kan bli till nytta för nån iaf! Man får ju inte bara blunda när så många stackars barn behöver hjälp.


Det finns ju många hjälpsidor men HÄR kan du hjälpa litegrann du också. Hoppas du gör det! På den sidan jag gav kunde man själv välja precis vilket belopp man ville ge, även om man bara vill skänka 20 kr eller nåt så hjälper man ju någon.


 


vac 1

På Rhodos var det varmt, blåsigt och alldeles underbart :)


livets dryck

malin - vi måste till willys ;)


Team pink

Team pink idag på tåget ;) Märkte att allt jag lagt fram visst gick i ett visst tema ;)


RSS 2.0