Lite nytt

 

Nya fina hyllan som jag fått =) Det tar lång tid att få ett hem att kännas hemma men nu börjar det kännas ganska mysigt här. Lite instängt på sommaren eftersom det inte finns nån balkong (har ju iofs taket) men i höst kommer det vara perfekt och nu på sommaren är jag ju nästan inte hemma ändå =)

Jag och grabbarna (av hundform) har varit på långpromenad och sen gick vi hem och åt yoghurt och jordgubbar. Idag ska jag gå och sola och fixa lite viktigheter. Två superviktiga saker är förtillfället spårlöst försvunna för mig, systemkameran och mitt pass, efter 100 flyttar och grejer har jag ingen aning om var jag ska leta men det måste ju bara komma fram. Jag är super-utomlandssugen så passset lär jag ju hitta NU! =)

 


Hårresa(nde)

Före

Lite blekning i, smuligt och torrt var det!

Superorange, såhär fick jag gå och handla =)

Toning för att få bort det röda, blev lite grönt ist, därav världens argaste min ;)

Lite slingor och Igoratoning, nöjd! =)

Och nu liite mörkare än sist men det bleks supersnabbt =)

 


Hår

Efter några utomhusveckor var mitt hår så himla solblekt att jag var tvungen att lägga i lite toning, favoriten just nu är Igora 865, blir en jättefin ljus brun, faktiskt lite ljusare än vad det ser ut på bilden. Gillas! =)

 


feels so good being bad

Idag fick jag hem mina bilder jag framkallat, öppnade med förtjusning och gillade vad jag såg! Brukar aldrig framkalla bilder, tror aldrig jag ens gjort det i modern tid men det är ju supermysigt! Nu ska jag gå och sätta upp bilder överallt, haha :)

 


Vitalisera

Hallå hej! Idag promenerade jag runt med flipflops och solglasögon med hundarna. Sen började det regna men jag vägrade överge sol-stilen haha, kanske såg lite lurigt ut men jag var helt nyvaken och ville helst inte spatsera omkring med mina sleepy-ögon. Dom hänger verkligen inte med på mornarna, ser ut som jag är knarkad varje dag när jag vaknar. Fick ett litet köttigt sår av flopsen också men det hör väl sommaren till.

Nu blir det musik på högsta och städning a la effektivast!

 

(hahaha)


B-day

Grattis paps! ♥

 

Nu ska jag ut på kvällspromenad, lite kyligt! Sen ska jag hoppa ner i sängen och kolla på Glee tills jag somnar, har nyss upptäckt den serien (ok, lite senare än alla andra) men JEEJ vad bra, haha älskar den!

Imorgon har jag pyssel på schemat med en massa fix här hemma. Städa, måla, tvätta, diska, MEMERA!


Söndag

GodmorgonGodmorgon! =)


Idag är jag SÅ trött! Somnade efter kl fyra inatt efter en jätterolig utekväll. Först blev det mousserande jordgubbsvin med Anna och sen åkte vi till söder. Därefter blev det HåPes.


Nu måste jag hoppa ur soffan och svänga på lite kläder, idag fyller pappa år så det blir nog lite tårta i Torshälla för mig och hundarna. Tror jag ska ta en långpromenad där också, känns som jag suttit inne lite för mycket idag! Kvävs!!


 

 

 


Hemma nu

Har inte riiiiktigt ro för sängen än, även om jag absolut borde! Sitter i en långklänning med håret i en bulle mitt på huvudet och bara njuter av den lite svalare luften som strömmar in! Pjuh vad kvavt det har varit! =)


Kvällsläsningen är One more piece, Leilas bok, nu är jag så tokigt bak-och pysselsugen! Vill få en riktigt slutgiltig ordning här hemma. Helst vill jag ju ha en kitchen-aid men den får jag väl drömma om ett år till innan jag slår slag i när jag är färdigpluggad =) Fast just nu är jag ju sugen på att plugga lite mer, i Australien, får väl se hur det blir med det!


Imorgon ska jag upp på jobb. Just nu är jag totalt omoviterad till allt vad smink heter, iaf på mig själv! På andra är det ALLTID kul!



Helst vill jag ju bara sola =)


(undrar om mina knän verkligen sitter på sådär olika höjd eller om det var lite kamera-lur!? isf borde jag behöva ha platå på ena skon haha)


summer update

Hallå eller!

Jag har det BRA! Här har det varit strålande sol och värmebölja och alla dagar har spenderats i en båt ute på havet med vattenskidor och andra kuligheter och eftermiddagarna/kvällarna har bjudit på små öar och klippor med grill och mys. Detta har resulterat i lite fräknar på nosen och varit lite balsam för själen! =)


Idag har det varit sämre väder och jag har haft en ensamdag för mig själv. Har myst inne, promenerat och handlat lite mat, blev min paradensamrätt tomatsoppa med oregano och riven ost haha. Har nog inte druckit cola på kanske 2 veckor men idag unnade jag mig, blev cola zero! Ny grej = när man unnar sig nåt onyttigt köper man det lite mindre goda varianten så man inte vill ha så mycket, funkar!



Nu har jag precis målat naglarna knallrosa och ska hoppa in i duschen. Ikväll går tåget hem igen, klockan sju åker jag. Ska pussa sönder vovvarna och inte släppa dom nåt mer när jag kommer hem :) Imorgon blir det jobb på Make up store såklart!


Puss puss

 


RSS 2.0