Julen 2011

Hej.
Nu är julefriden över och allt börjar återgå till det normala. För mig betyder det ett ganska stort skolarbete. Som tur är har första skolveckan blivit framskjuten från v1 till v2, skönt med mjukstart.


Tänkte summera julen litegrann, den har varit så mysig och fin som den bara kan :)


På torsdagen åkte jag hela dagen kändes det som. Först tåg och sen bil, ungefär 40 mil totalt. På slutet var det vääldigt hala och mörka vägar i skogen men SÅ fint när vi kom fram. En liten by lyste plötsligt upp mörkret med fina juldekorationer/juleljus, det var jättefint, som på film.


På fredagen studsade vi upp i tid, åt frukost och sen åkte vi iväg direkt till skidbacken som bara ligger en liten bit bort. Hade längtat efter massa SNÖ och det fick jag verkligen!




Trodde inte jag skulle tycka det var så kul med skidor, detta var ju typ femte gången jag åkte men det är så HIMLA roligt, ni skulle bara veta :) Jag har ju dessutom världens bästa proffs som lärare, blir lite rädd när jag tänker på vilka ställen han åkt på, usch, inga fler såna äventyrsresor nu hoppas jag hihi ;)


När vi kom hem från backarna på eftermiddagen möttes vi av stackars vovven Tindra som stod utanför huset och blödde massvis från en tass. K's mamma var lite orolig och vi fick hjälpas åt att plåstra om det ganska otäcka såret hon fått under trampdynan. Medans K's mamma och K var inne i huset och ringde veterinären och fixade med saker satt jag ute med Tindra och gosae så hon skulle slippa vara själv och ledsen och efter det var det hon och jag haha. Hon blev så glad/tacksam och lämnade inte min sida för en sekund med sin lilla söta bandagetass.

Senare på kvällen kom K's syster med hennes man och deras söta barn Elis och Malte. Elis har K som sin största idol och var superlycklig när dom två klädde granen tillsammans. Vi andra satt med tända ljus/brasa och bara myste med fika och julmusik.







Sen blev det uppesittarkväll med kortspel när barnen somnat.
julafton blev vi väckta av Elis som var ivrig över paketen som han väntat på länge på. Vi åt alla finfrukost och sen drog jag och K på oss tjockiskläder och gick en riktig långpromenad. Det är så himla fint i Bergsjö, går liksom inte riktigt att visa på bild. Men huset ligger med en jäättestor tomt precis vid vattnet så när man vaknar har man utsikt från stoora fönster över soluppgång/is/snötäckta berg och när man promenerar omkring är det alldeles tyst och verkligen rofyllt. Ett perfekt ställe att fira julen på!


Jag pälsade på mig med min nya fina björnmössa.


Fiina K!

Hihi blev lite tjockismage av alla kläder ;)


Försökte fånga LITE av den fina utsikten från tomten :) Isen och bergen.
Senare på julafton fick jag inte så många bilder men dagen var finfin med jättegod mat, julklappsspel och fina personer. Efter ett glas rött somnade jag och K i soffan framför Sällskapsresan på tv efter att alla andra gått och lagt sig ♥

juldagen myste vi lite med barnen och tog det lugnt innan vi åkte hemåt Gävle vid lunch.

På kvällen kom K's kompis Ivan och hans vän Tim från Australien hit. Jag drack snabbt upp vinglaset för att känna mig lite mer bekväm med engelskan men sen gick det huuur bra som helst och vi hade jätteroligt!




(hahaha)

Senare på kvällen gick vi ut på krogen där det ganska tidigt var helt gaaalet mycket folk. Har kanske adlrig sett en sån lång kö. Då var jag tacksam över grabbarnas kontakter för vi fick glida förbi alla och även slippa inträdet vilket gjorde kvällen om möjligt ännu bättre ;)
Sen blev jag bjuden på både champagne och andra finigheter och träffa många av K's fina vänner.




Haha ju längre kvällen gick, desto suddigare blev bilderna som ni ser ;) Hade jätteroligt, såg tyvärr en ganska otäck olycka bara som gjorde mig lite illa till mods, hoppas det gick bra!

Nu ska vi fortsätta smida klart nyårsplaner :)

Fin-torsdag

Godmorgon kära ni.

Morgonmys med mig själv, har precis lagat en kanelomelette, låter kanske inte så roligt men var riktigt gott! Smakar lite som varm kanelbulle :) Blanda ägg, mjölk, salt och lite vitpeppar som vanligt och sen i med kanel i valfri mängd. Stek som pannkaka, klart! Till det blev det hallonsmoohie med kokosolja och linfrön.




Idag är det NIO dagar till jul. Ska utnyttja dagen till att klicka hem dom sista klapparna, promenera och ikväll är det julbord :)

Nu ska jag fortsätta se på Nyhetsmorgon och Malou, min favorit Bingo Rimér är med! Haha skönare person får man väl leta efter?! :)

Ha en härlig torsdag!
Love&light! ♥

Kväll på stan

Knallat på stan i regnet. När alla affärer stängde pausade vi på Waynes med utsikt över hela stan och allt regn.

Planerade massa resor vi är sugna på, lurade på nyår och annat som känns livsviktigt :)

Nu kollar vi Twilight, im in love :)

Handlade världens mysigaste björnmössa som kommer vara mig trogen i vinter :)


Move

¨
PW-ing. Isgata ute men så himla skönt ändå :)
Nu ska jag skölja ur håroljan, diska och sen gå ner på stan en sväng. Imorgon kommer jag hem till Tunan!

Helgen

Igår blev det som sagt bio, Breaking Dawn som helt klart var galet bra och spännande! Ganska rå faktiskt vissa stunder också :) Kände dock att det ändå var en liten miss att inte ha sett de tidigare filmerna men det ska jag ta igen.


Vi bokade "guldstolar", bästa platserna med tokigt mycket benutrymme och stolar som man kunde ligga i, det är ju SÅ livet ska vara!
Idag har vi gått i affärer hela dagen, bla på en affär som heter "Owes" som ligger lite off men som var GRYM! Precis allt var i min smak på heminredning, typ lexingtonstil/vitt/janivet, till helt galet låga priser. Typ som en outlet fast ganska liten. Kommer inreda mitt framtida hem därifrån. Fick med mig lite småmys nu, kommer garanterat bli fler besök. Fick även med oss fina julklappar, skönt. Bla världens sötaste bongotrumma till Malte, hihi.

På kvällen var vi på julmarknad på Furuvik, finaste jag sett tror jag. Stor djurpark/tivoli med ljus i varneda träd, mysiga mörka gångar och gammeldags tivoli med julsånger. OJ vilken julkänsla jag fick även om det inte var så mycket snö.

Haha jag är helt rödnosad oh skum men K är alltid fin :)



Efter hela dagen ute landade vi i soffan för pizzamiddag. Nu ska jag hoppa in i duschen och jha mitt söndags-spa och bli lite brunare. Även brynen ska få sig lite färg och naglarna bli snygga.

Love & light / K

Stoltövermigsjälv


Hemma från jobbet. Blev en lite stressig morgon, K fick springa iväg på match direkt från sängen och jag gjorde superfrukost för mig själv. Fröbröd, smoothie och ägg, perfect :)

Idag var mitt fjärde jobbpass och för tredje gången av fyra så sålde jag BÄST av alla! Iii wii förstår nii?! :) Av alla som var där, bland folk som jobbat i flera år så var JAG bäst. IGEN!! :) Dessutom sålde jag på engelska, score! Coachen frågade mig till och med om jag ville börja jobba dagtid istället med dom  "riktiga" säljarna, kändes lite roligt när jag satt där bland folk som jobbat väldigt mycket längre och velat dit länge. Idag är en riktig ego-boost-lördag för mig hihi :)

Nu ska jag slänga på mig nåt lite snyggare och piffa lite inför kvällens middag och bio, snart kommer K från hockeyn ♥

Puss & Kram

End of friday

Sådär, nu är det godnatt fredagkväll :) Blev kvar lite längre på jobbet och sen åkte jag och K och handlade lite mat inför kvällen, kom hem och satte på oss myskläder och la oss och VILADE en stund, haha båda var såå trötta. Gosade ner oss under duntäcket, K sov och jag läste min bok som är så sjukt otäck/spännande/beroendeframkallande redan sedan sidan två, Eldvittnet av Kepler. Vågar faktiskt knappt läsa, ojoj.

K gick upp och lagade lite middag till oss medan jag låg kvar med boken. Blev vår paradrätt med kyckling, creme fraiche, färska basilikablad och färsk pasta till det. YUMS, så himla gott och enkelt :)

Josefine och Rikard hörde av sig ang nyår i fjällen och vi kom då på att vi hade glögg kvar där som vi aldrig hunnit dricka upp så vi blev överbjudna på lite glöggmys och jag gosade verkligen gärnet med hennes små chihuahuor Hector och Harley, dom är väldigt lika mina kottar till sättet, så fina och gosiga :)

För övrigt så fyller min älskade goaste Krumme år idag, grattis love, snart är du hos mig igen ♥

Kom hem nu runt tolv, blev en liten godisstund framför en film och nu kan jag verkligen inte hålla mig vaken längre. FY vad skönt det ska bli att sova. Imorgon ska jag som sagt jobba, K ska på hockey och efter det ska vi åka hem till hans föräldrar och äta lite mat. Sen blir det nog bio hade vi tänkt :)
Kram kram på er!

Fredag

Just another day at the office. Har hållit på med 126 dokument för att vara exakt, nu ska alla skrivas ut, suck. Om en liten strax kilar jag till Gina Tricot för att fixa en liten grej och sen blir det hemgång och HELG! Jag jobbar iofs lördag. Jobbade igår också och det gick faktiskt ganska bra då också, låg iaf på topp tre för bäst försäljning, hejamigsjälv!! :)


puss


baby don't change

Mörkare ute och lite mörkare i håret. Bilden gör det inte riktigt rättvisa.


Halvdag på jobbet idag men jobbar även kväll ikväll till kl 21. Tog nyss en promenad i solen/snön här, iskallt men skönt! Har inte berättat det här kanske men har ju haft en del tid till övers här när jag inte haft att göra på praktiken så då bestämde jag mig för att extrajobba lite. Men jag kan ju inte ta ett "riktigt" jobb och binda upp mig på ett schema flera veckor framåt och så så detta jobbet passade perfekt. Så nu säljer jag trådlösa bredband för Tele2. Fick gå på några intervjuer, göra en liten säljutbildning och sen har det bara rullat på.


Första gången var det otroligt jobbigt och jag tänkte att jag aldrig mer skulle gå dit. Gick ändå en gång till eftersom jag var uppbokad. Och ytterligare en gång, jobbigt då också men sålde iaf lite. När jag jobbade senast i söndags så sålde jag verkligen BRA, ganska överlägset bäst av alla 16 faktiskt, vann säljtävling och fick ett litet pris och många snälla ord. Lönen är både fast och på provision så den dagen var jag iaf positiv till provisionslön ;) Så idag är det på't igen, haha. Tänker alltid, bara EN gång till men sist blev jag faktiskt lite sporrad av mig själv att jag hade sån ångest innan och tänkte att det aldrig skulle gå och sen gick det verkligen sjukt bra. Jag kan ju om jag vill! Så vill ni ha Sveriges billigaste och bästa bredband, hör av er ;)

Nu ska jag tända julstjärnan och göra lite mys till K kommer hem, hinner iaf ses en snabbis. Han slutar halv fem, jag börjar kvart i fem, jag slutar nio och han spelar hockey till elva, boo :(

Vardag

Nu är jag ju alltför dålig på att inkludera er i min vardag så här kommer, som vanligt numer, en liten snabbupdate :)
Idag var det jobb som vanligt, powerwalkade hem i SNÖ-stormen! Yees nu kom det en liten skvätt snö, äntligen! Tyvärr har ju Gävle-bocken redan brunnit upp här men lite julstämning blir det ju ändå när det blir lite vitt på marken.
Åkte och storhandlade på Citygross och sen fick vi besök här av K's mamma, syster och en liten gullig Elis som sprang runt och busade gärnet med Kristoffer och mig. Tror vi ska adoptera honom hihi :)
Lagade potatisgratäng och kyckling och sen var klockan redan halv tio så då parkerade jag mig här, är så trött på mornarna nu.
Jaja, får bli mer kul en annan gång :)
Kram / K

Vardag

Nu är jag ju alltför dålig på att inkludera er i min vardag så här kommer, som vanligt numer, en liten snabbupdate :)
Idag var det jobb som vanligt, powerwalkade hem i SNÖ-stormen! Yees nu kom det en liten skvätt snö, äntligen! Tyvärr har ju Gävle-bocken redan brunnit upp här men lite julstämning blir det ju ändå när det blir lite vitt på marken.
Åkte och storhandlade på Citygross och sen fick vi besök här av K's mamma, syster och en liten gullig Elis som sprang runt och busade gärnet med Kristoffer och mig. Tror vi ska adoptera honom hihi :)
Lagade potatisgratäng och kyckling och sen var klockan redan halv tio så då parkerade jag mig här, är så trött på mornarna nu.
Jaja, får bli mer kul en annan gång :)
Kram / K

RSS 2.0